Breaking

Tuesday, August 07, 2018

Althea Real Fresh Detoxer Skin | Rose atau Green Tea?


Assalamualaikum! Bergelumang dengan kerja yang tak pernah habis di pejabat 8 jam sehari, 5 hari seminggu membuatkan diri ini tak cukup rasa kasih sayang huhu. Tapi kasih sayang itu kembali bila saya dapat parcel berwarna merah jambu minggu lepas! The one and only thing I've been waiting for is here!

No one can resist when it comes to Althea right!





Everytime dapat parcel dari Althea, saya tak pernah tak happy. Dari 1st Birthday celebration sehingga masuk tahun yang yang ke-3 which #AltheaTurns3 this year (omg Althea's growing so well and fast!), Althea tak pernah mengecewakan. Selain dari menyambut ulangtahunnya yang ke-3, satu lagi berita yang bikin hati saya berbunga-bunga ialah bila dilantik sebagai salah seorang dari komuniti #AltheaAngels

Kalau korang masuk website my.althea.kr , korang akan rambang biji mata nak memilih produk-produk kat sana. Althea comes from Korea, so basically all the beauty range dia pun banyak yang Made in Korea. Dari skincare, makeups, makeup tools, penjagaan badan dan rambut semua ada dalam website tu. 



Untuk sambutan ulangtahun Althea yang ke-3, semua #AltheaAngels dapat welcome gift box macam kat atas ni, including me! I mean, how can someone not be happy bila dapat gifts yang banyak macam ni kan! It's Althea's big day, yet saya yang dapat semua hadiah ni! Love you Althea!💋💋

Nak tengok my unboxing video >> UNBOXING <<

Macam yang saya janjikan dalam entri sebelum ni, arini saya nak share tentang produk yang saya dapat dari welcome gift box aritu. Ianya merupakan kolaborasi antara Althea x Get It Beauty , dan terhasillah Real Fresh Detoxer Skin.

Bekerja dalam pejabat dan terdedah dengan penghawa dingin yang sejuk memang membuatkan kulit wajah saya kusam, pucat nampak tak bermaya. Lagi la terasa bila kita terlampau sibuk, kulit saya akan menjadi lebih berminyak dari biasa! 

Jadi, saya perlukan satu benda yang boleh manja-manjakan my skin ni walaupun di hari yang paling sibuk! Dah tentulah benda tu kena sesuai dan serasi dengan jenis kulit saya ni. Kalau tak, mana boleh sesuka hati nak tepek kat muka ni ha kan. 

Real Fresh Detoxer Skin ni ada dua jenis; Rose & Green Tea

Detoxer Skin - Rose

Bertindak sebagai 2-in-1 cleanser yang mengandungi bahan utama ekstrak rose terpilih yang memberi kelembapan dalam kulit serta menjadikan kulit wajah berseri.

Cebisan rose dalam cleanser berfungsi untuk memulihkan dan melancarkan peredaran bagi memastikan kulit lembut dan cerah.



Rose


Detoxer Skin Rose ni saya guna pada waktu pagi untuk seimbangkan pH kulit normal dan melindunginya, sebelum saya mengenakan solekan di wajah.

Detoxer Skin - Green Tea

Bertindak sebagai 2-in-1 cleanser yang mengandungi bahan utama ekstrak daun teh terpilih dari Jeju yang melegakan dan membersihkan kulit untuk kulit yang cerah dan lembut.


Green Tea



Detoxer Skin Rose ni pula saya guna pada waktu malam untuk menyingkirkan segala kotoran dari liang roma wajah selain memastikan kulit rasa tenang dan sihat.




Overall, saya suka sangat kedua-duanya Rose dan Green Tea! Wangi bau dia sebab ada ekstrak rose dan green tea yang memberikan haruman semulajadi gitu! Saya dah pakai seminggu lebih dan kulit saya jadi lembut dan lembap even dalam pejabat yang sejuk! 

Terima kasih Althea untuk produk yang best! Anak saya yang sulung pun guna Detoxer Skin ni juga dan memang serasi dengan kulit dia. Korang boleh dapatkan set Detoxer Skin ni di website my.althea.kr

Love,

Hanim

3 comments:

  1. wow...tapi memang best gila pakai detox ni.kulit rasa bersih je lepas kena detox kan

    ReplyDelete
  2. Best best 💓 salam kenalcheck
    Mellyacrayola.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. sangat best pakai. Serius tak sabar nak tunggu masa cuci muka :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.