Breaking

Friday, January 10, 2020

Ayam Masak Lemak Cili Api


Assalamualaikum! Sobolum diaorang pandai makan lauk asam podeh, lauk ni la hari-hari diaorang hadap. Kalau ditanyo ayam nak masak apo? Masak lemak cili api jawab eh. Amboiii dah pandai makan pulak yo.

Mira tu sebelum ni kalau nampak kuah warna selain dari putih memang takdo dio nak makan do. Sanggup dio tonggang botol kicap tu layi makan dengan telur dadar. Sekarang ni dio pun dah pandai makan podeh sikit-sikit. Alhamdulillah. Selalu den koba an, orang Molayu kono la pandai makan podeh. Tokak kalau asyik tawar je, mati selero nak makan tau dak.


Masak lomak cili api kebabom!

Bilo anak-anak dah ado selero, kalau kito masuk cili api pun dio kato podeh tapi sodap hehe. Menambah-nambah nasi kalau makan ni. Kono pulak dengan tempe goreng kunyit ...haaaa habis licin semuo eh!



Lagi satu, diaorang kalau makan ayam masak lomak cili api kek luar tak samo macam ibu masak. Kato eh, mama masak lagi sedap. Yo la, ekau dah biaso ibu masak memang la sodap hehe. Tapi mano boleh celen ayam masak lomak cili api wan ekau masak kan. Itu memang piyor nismilan punyo air tangan tu hehehe.



Love,

Ibu

1 comment:

  1. Erm... terliurlah pulak lepas baca post ni.
    Kenapalah baca time2 ni hehe
    InshaAllah nanti saya dan kakak akan cuba resipi ni :)

    ReplyDelete

Post a comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.