Breaking

Tuesday, January 07, 2020

Cuti Panjang Tahun 2020


Assalamualaikum! Tahun ni cuti Kelepasan Am kebanyakannya jatuh pada hari Rabu, Khamis dan Jumaat. Pada yang bekerja, perancangan cuti sangat la penting. Yang tak bekerja pun perlu rancang juga kan. Maka, kena bijak pandai nak plan cuti lebih-lebih lagi pada musim perayaan. 

Yang bekerja tak kira di jabatan kerajaan atau swasta, kalau nak ambil cuti panjang kena mohon cuti rehat sebab kebanyakan cuti umum berlaku pada pertengahan minggu. So, kalau nak sambung cuti ke Sabtu & Ahad kena la mohon cuti rehat siap-siap.


Sumber : FB


Bulan Mei paling banyak cuti umum iaitu, cuti Hari Buruh, Hari Wesak dan Hari Raya Aidilfitri. Tahun ni Aidilfitri disambut awal, dan disambut pada hari Ahad & Isnin (insyaAllah) so boleh je kita rancang nak sambung cuti sebelum dan selepas tu. Silap-silap 3 minggu cuti, seminggu je datang kerja hehe.

Bulan Ogos pun banyak cuti umum, seperti cuti Hari Raya Aidiladha, Maal Hijrah dan Hari Merdeka. Semuanya bersambung dengan cuti Sabtu & Ahad. Nampak gaya memang ramai la yang akan amik cuti masa ni untuk bersama-sama dengan keluarga.

So selamat merancang cuti untuk semua! Rancanglah cuti anda dengan bijak supaya tidak melopong bila tiba akhir tahun nanti. Akhir tahun pun mesti ramai yang nak cuti jugak kan kan kan!



Love,

Hanim

2 comments:

  1. best ni cuti pjg..
    boleh jalan2 g holiday.. tp mmg kena plan awl2..

    ReplyDelete
  2. Selamat tahun baru akak. Ray singgah and follow sini.
    Salam kenal ^^

    #1105

    ReplyDelete

Post a comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.