Breaking

Friday, February 28, 2020

Bulan dukacita


Gambar takda kena mengena hehe 


Assalamualaikum! Terlalu banyak nak diluahkan disini tapi jari-jemariku kaku fikiran buntu. Menghilang bukan bererti tidak peduli, tapi sedang merawat hati yang sedikit terobek dengan ujian yang tidak pernah akan berhenti. Mengambil masa untuk pulihkan jiwa dan rohani.

Awal tahun dah macam-macam ujian Allah bagi, alhamdulillah. Luaran nampak normal, dalam hati aku berdoa ya Allah kuatkan hatiku ya Allah. Kehidupan perlu diteruskan seperti biasa. Masa takkan menunggu kita kalau kita berlengah dan bertangguh.



Sekarang ni aku fikir positif je, malas dah nak melayan perasaan terlampau lama. Untuk apa mengeluh, untuk apa bersedih kalau dah itu yang ditakdirkan. Mana mungkin kita dapat melawan ketentuan Allah swt. Setiap hari kena tanamkan rasa kesyukuran sebab masih ada orang yang lebih malang, lebih menderita, lebih teruk dari apa yang kita kena sekarang ni.

Dugaan atau ujian yang besar macam ni, satu je penyelamat dia. Iman ... kalau tak kuat iman tu mau meroyan. Kalau tak da redha dalam hati, mau meraung kekecewaan. Alhamdulillah syukur macam mana hebat pun ujian kita, masih ada Allah yang sayang kita.

Baru-baru ni mak call, cerita semput abah datang balik. Ya Allah, itulah yang paling aku risaukan. Pulas stereng kereta pun dah tersangkut-sangkut nafas. Dah la semua kerja di rumah tu diaorang berdua je buat. Nak harap anak-anak balik pun bukan setiap bulan boleh balik. Moga mak dan abah diberi kesihatan selalu dan dipermudahkan segalanya buat mereka. 

I miss them so much ...

Love,
Hanim

No comments:

Post a comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.