Breaking

Saturday, April 25, 2020

Bila suami memasak ....


Assalamualaikum! Sejak dilaksanakan PKP ni, aku dan cik abg bergilir masak di dapur. Tapi kalau aku penat sangat maka cik abg la amik alih. Ada masa aku terlajak tido (haha) so dia la yang tolong masakkan lauk.

Kali ni dia masak lauk ayam. Aku keje siang, so untuk makan tengahari lauk anak-anak dia lah yang uruskan di rumah. Balik rumah buka pintu semerbak harum bau dia. Bila ditanya lauk apa ni, dia jawab dia pun tak tahu. Belum ada nama lagi katanya.


Nampak macam ayam masak kicap, tapi bukan ye. Katanya masuk macam-macam rempah tapi anak-anak kata sedap ayah masak. 

So aku pun cuba makan ngan nasi. Ternyata sedap! Sementara takda nama lagi ni, aku letak dulu la lauk ni nama 'Ayam Rempah PKP'. Nantilah aku kenen-kenen resipi kat dia ye hahaha.

Love,

Hanim

2 comments:

  1. Orang lelaki kalau kena gaya masakan dia mmg sedap...macam abah akak

    ReplyDelete
  2. hehe ingatkan cendawan dalam sizzling tadi

    ReplyDelete

Post a comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.