Breaking

Monday, April 06, 2020

CoVID-19 | Hari ke-20 PKP


Assalamualaikum! Jangan menipu! jangan merahsiakan! Disebabkan seorang, habis semua oramg disekeliling mereka turut positf CoVID-19.

Semalam Dato' Dr. Noor Hisham maklumkan ada dua kes yang telah dikesan menerbitkan dua kluster baru. Salah satunya, dari kes #1580 yang baru pulang dari Itali, telah menyebabkan lima kematian sekeluarga dan berpuluh lagi didapati positif. Puncanya? kes #1580 tidak melakukan self-quarantine selepas pulang dari Itali dan pergi kerja seperti biasa.




Kita nampak benda ni macam remeh dan kecil. Tapi kalau kena kat ahli keluarga kita atau diri kita sendiri, adakah masa tu baru kita nak menyesal?? Jangan amik mudah kawan-kawan... virus ni tak mengenal siapa. Tolonglah jujur pada petugas kesihatan kalau ada sejarah kontak atau perjalanan luar negara. Kita takda hak untuk membahayakan kesihatan dan nyawa orang hanya kerana kita merasakan diri kita sihat dan tiada simptom.

Jangan pentingkan diri sendiri!

Love,

Hanim

No comments:

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.