Breaking

Friday, April 17, 2020

CoVID-19 | Hari ke-31 PKP


Assalamualaikum! Adoiii masuk fasa ke-3 PKP ni makin menjadi-jadi perangai orang kita ye. Lagi kita suh duduk di rumah, lagi diaorang ligat ke sana ke sini ke sana ke sini ke sana ke sini. Ha kan dah tak pasal-pasal aku pun ikut sama rap hehe.

Yang di bandar, keluar tanpa urusan. Jalanraya penuh dengan kereta. Yang di kampung ingat kan terkawal, rupanya sangkaan kita meleset! Apa dah jadi ni? kita berlembut salah, kita berkeras salah. Nasihat, rayuan semua tak jalan ni ....?


Kita nak mengelakkan kewujudan kluster baru. Kluster yang dok ada ni pun tak habis lagi saring dan rawat, dah timbul kluster baru. Dah la tu yang pergi tu semua kebanyakkannya orang dewasa dan lanjut usia. 

Ishhh takkan kerana ayam RM1.99 nak kena bergadai nyawa? Sanggupnya mereka beratur dalam barisan sebegitu panjang untuk dapatkan ayam murah. Ngeri!

Tolonglah beri kerjasama pada frontliners kita. Jangan cetek akal hanya kerana nak kejar barang murah. Tak berbaloi pakcik makcik, adik kakak abang.

Aku pun tak pasti la apa niat penjual ni. Nak perabih ayam yang tak laku kah? Niat baik nak tolong orang kampung dapat ayam murah kah? Tapi yang pastinya, penjual ayam ni dah beri orang lain sebab untuk 'bunuh diri' kerana ayam RM1.99 dia.


Peminat ayam,

Hanim

No comments:

Post a comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.