Breaking

Sunday, April 26, 2020

CoVID-19 | Hari ke-40 PKP


Assalamualaikum! Sayu Ramadan kali ini terasa sungguh bila masjid-masjid dan surau-surau ditutup. 

Bila tengok gambar yang dikongsikan di IG Dr. Zaharuddin ni lagi bertambah sayu dan sedih. Selalunya setiap tahun dalam bulan Ramadan kita dapat tengok para jemaah mengerjakan tawaf mengelilingi Kaabah, namun tahun ini Kaabah sepi tanpa ibadah tawaf.

Pun begitu, solat terawih berjemaah dibuat disitu dengan jemaah yang sedikit. Macam Dr. Zaharuddin cakap, barangkali mereka yang dibenarkan solat disitu mungkin telah disaring terlebih dahulu.




Terubat rindu melihat Kaabah walau hanya dalam gambar tapi sayu tetap sayu...

Semalam ada satu perkara menarik berlaku. Seorang warga Rusia telah melahirkan anak di sebuah hotel tapi pasangan itu telah kehabisan duit sejak kita dikenakan PKP serta gagal mendapat bantuan dari kedutaan Rusia di sini.

sumber : jspt kl

Alhamdulillah, syabas dan tahniah pada kedua-dua anggota polis yang prihatin dan besar hati membantu pasangan ini dan bayi kecil mereka yang baru lahir.

Dalam keadaan sekarang kita kena saling membantu mereka yang terjejas apatah lagi pelancong yang tersekat tak boleh balik ke negara asal. Mereka juga perlu diberi perhatian. Tak tahulah kenapa kedutaan mereka sendiri gagal beri bantuan.

Apapun, syukur semuanya telah selamat.

Love,

Hanim

No comments:

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.