Breaking

Monday, April 20, 2020

Pancake PKP


Assalamualaikum! Amboiii tak pernah pernah aku buat pancake, tahun ni aku buat. Untuk siapa? untuk anak-anak tersayang la. Tekak nak makan pancake katanye. Omak kau dah la tak berapa pro tapi demi nak memenuhi hajat anak-anak omak ni buat jugak lah. 

Jadi tak jadi, belakang kira. Janji buat dulu.



Petang tu aku buat berdua dengan Mira. Anak bertuah tu tak perlu disuruh, dia dengan rela akan menyibuk di dapur nak tolong sama hehe. Tapi aku ok je, biar dia kenal mana satu tepung, mana satu baking powder. Nanti ibu dah takda ke, dah sakit ke anak-anak boleh buat sendiri ye dak.

Sebenarnya, ini percubaan kedua aku buat pancake. Kali pertama sebab ayahnya tersilap beli bahan. Kali kedua baru betul, baru menjadi pancake aku haha. Resipi pun aku tengok kat Youtube je, alhamdulillah gebu gebas pancake jadinya.

Bila kali kedua berjaya dan rasanya sedap, bolehlah buat lagi untuk bulan puasa nanti. Tapi kena nipiskan sikit dan sapu nutella. Fuh! mesti terangkat ..!

Love,

Ibu

No comments:

Post a comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.