Breaking

Saturday, May 23, 2020

Dodol MAMA mesti ada!


Assalamualaikum! Kurang sehari lagi kita nak sambut raya. Mesti ramai yang tengah sibuk cari barang basah nak masak juadah hari raya kan. Orang nismilan panggil Hari Mantai. Tambah pula kita tak dapat balik kampung raya kali ni sebab Covid-19 jadi setiap keluarga nak tak nak kena masak juadah hari raya sendiri di rumah.

Kalau ikutkan hati ni memang nak balik kampung, tapi apakan daya mak dan abah dah tua tak sanggup nak risikokan diaorang dengan Covid-19. Tambah pula sekarang ni, ramai yang positif Covid-19 tapi tak bergejala. Jadi aku amik keputusan, takpelah ... kita beraya di KL je la tahun ni. Dah reda ni semua, kita balik kampung.




Disebabkan aku tak balik kampung, maka tiadalah kuih raya air tangan sendiri. Inilah kali pertama aku beli kuih raya setelah bertahun-tahun buat kuih raya sendiri. Mestilah feeling dia tak sama dan tak syok. Buat kuih raya sendiri lebih puas walaupun penat namatey! haha tapi kepuasan tu terserlah bila anak-anak cakap kuih ibu sedap.

Walaupun kuih raya tak buat tahun ni, satu benda yang bukan air tanganku tapi wajib ada sebagai pelengkap juadah raya ialah DODOL MAMA! Setiap tahun dodol MAMA mesti ada atas meja. Manisan yang laku keras tiap kali datang musim perayaan.

Alhamdulillah kat KL ni ada jual dodol MAMA. Terubat juga rasa rindu pada kampung halaman hehe. Kuih raya? eh ada..mana boleh takda. Kena beli jugak sebekas dua untuk dua orang budak bertuah tu. Beli 4 bekas, dah tinggal 3 bekas. Sebekas kuih almond london dah habis dikerjakan diaorang! huhu.

Selamat hari raya!

Love,

Hanim

No comments:

Post a comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.