Breaking

Wednesday, May 06, 2020

PKP 5 PKPB | Hari ke-50


Assalamualaikum! Pekerja asing buat hal lagi. Dikuarantin pun bagi masalah, walhal kita jaga elok dah kebajikan diaorang. Macam Dr. Hisham cakap dalam sidang media, semua pekerja asing walaupun tiada dokumen perjalanan atau permit, tetap kita akan saring untuk pastikan mereka negatif Covid-19. 

Bukan tu je, kita bekalkan mereka tempat dan makanan sepanjang dikuarantin. Bukan disaring sekali tapi tiga kali! Tu kalau gi hospital swasta, satu swab kena beratus ringgit tau. 


sumber : malaysiagazette



Yang lari dari kepungan tu tak lain tak bukan pekerja asing yang tiada permit kerja la tu. Memang patut pun masa-masa macam ni pihak berkuasa tangkap mereka yang tiada dokumen perjalanan dan permit kerja di negara ni. 

Dah tiba masanya pihak berkuasa bertegas dengan pekerja asing takda permit ni. Jangan kasi peluang diaorang bebas dalam negara ni. PATI tetap PATI sebelum, semasa dan selepas PKP. Takda istilah menzalimi diaorang. Siapa yang kena sebat? siapa yang kebuluran tak diberi makan? so kat mana zalimnya?

Jangan bagi alasan. Tangkap mereka dan hantar pulang.



Love,


Hanim

No comments:

Post a comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.