Breaking

Monday, May 18, 2020

PKPB 2 | 18 Mei 2020


Assalamualaikum! Tempoh PKPB yang berkuatkuasa sekarang membolehkan rakyat Malaysia yang perlu keluar bekerja menjalankan tanggungjawab masing-masing. Tapi, ia bukanlah alasan dan peluang kita untuk pulang ke kampung halaman.

Lebih seribu lebih kereta yang ditahan dan disuruh berpatah balik kerana melanggar peraturan merentas negeri tanpa alasan yang kukuh. 



Orang ramai diingatkan untuk tidak berkumpul dan menerima pelawat luar pada hari raya ini. Matlamat KKM ialah untuk memutuskan rantaian Covid-19 dan pergerakan merentas negeri semata-mata untuk pulang berhari raya akan meningkatkan risiko terutama kepada 3 golongan, iaitu kanak-kanak, warga emas dan mereka yang mempunyai penyakit kronik.



Bagi mereka yang masih berdegil ingin membuat perjalanan pulang ke kampung halaman, mereka akan berdepan dengan tindakan tegas dari pihak berkuasa. Tiada kompromi di musim PKPB dan semua perlu mengikut arahan demi keselamatan bersama.

Kawalan ketat akan dibuat sepanjang sempadan setiap negeri dan mereka yang gagal mengemukakan alasan kukuh akan disuruh berpatah balik. Jangan cari penyakit!


Raya at home, stay safe.


Hanim

No comments:

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.