Breaking

Wednesday, June 03, 2020

PKPB 2 | 3 Jun 2020


Assalamualaikum! Agak terkejut juga bila dapat tahu kes baru Covid-19 hari ini mencatatkan 93 kes tiga kali ganda dari semalam. Tapi jangan risau ye, kerana daripada 93 kes itu 91 adalah kes melibatkan 4 depoh tahanan imigresen iaitu di Sepang, Putrajaya, Semenyih dan Bukit Jalil.

Manakala, baki 2 kes baru tu adalah dari kluster pasar dan kluster tahfiz. 

sumber : fb DrNoorHisham
Sementara itu, Dr Hisham telah membuat lawatan ke sebuah sekolah bersama Menteri Kanan Pendidikan, YB Dr Radzi Mohd Jidin bagi tujuan persediaan pembukaan sekolah pasca PKPB.

Seperti yang telah dimaklumkan sebelum ini, pengumuman pembukaan sekolah akan dibuat 2 minggu lebih awal dan keutamaan akan diberikan kepada pelajar-pelajar tingkatan 5 dan 6 yang akan menduduki peperiksaan SPM, SVM, STAM & STPM.

Jadi, kepada pelajar-pelajar yang terlibat boleh nantikan pengumuman Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) dan mempersiapkan diri untuk kembali ke sekolah. Diharap semua pelajar dapat mengamalkan SOP yang ditetapkan KKM dengan baik dan berdisplin.

Untuk makluman, negara jiran kita Singapore juga telah membuka sekolah semula untuk para pelajarnya.

Selamat kembali ke sekolah!


Hanim

No comments:

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.