Breaking

Thursday, January 13, 2022

2021 yang produktif!

 

Assalamualaikum! Syukur alhamdulillah last minit aku dapat cuti sehingga tahun baru. Anak-anak memang dah berada di kampung 2 minggu sebelumnya, bersama 6 lagi anak bulus kesayangan hamba. Ya Allah..rindunya pada mereka! Sampai-sampai je salam anak, terus sambar 6 ekor ni dukung peluk bagai hahaha.


Gitulah ... sayang kucing lebih dari sayang anak. Anak-anak pun rindu ....sayang. Giler tak sayang ... kluar dari rahim aku kot. Sayang kucing kategori lain. Bila jiwa kau memang dah sebati dengan kucing, dari kecil membela kucing memang takkan lari perasaan kasih sayang, obsesi dan rindu terlampau tu hehehe.



Bila aku tengok balik gambar ni, macam tak percaya yang aku dah ada enam ekor dalam masa setahun! Tapi ia juga menunjukkan betapa bahagianya aku dikurniakan rezeki untuk jaga anak-anak bulus ni. Anak aku asalnya nak sekor je. Tapi Allah bagi sekor demi sekor. Kucing orang bagi ada, kucing jalanan pun ada. Tapi kasih sayang, kebajikan dan perhatian tuk diaorang sama rata. 


Sekarang kalau balik dari kerja pun, aku akan gomol anak-anak bulus dulu. Anak-anak pun dah faham perangai ibu diaorang. Aku kalau dah bela kucing, memang akan all-out 100% semampu aku. Alhamdulillah anak-anak pun bagi kerjasama yang baik sebab diaorang pun suka dan sayang dengan keenam-enam anak bulus.


Nak cerita benda lain pun takda yang menarik sangat tahun lepas. Takda pegi mana-mana selain dari balik kampung rutin aku setiap bulan. Temankan mak dan tolong mak dapatkan keperluan asas itu pun dah buat aku rasa lega dan bersyukur. Setiap bulan dapat balik jenguk mak adalah nikmat dan rezeki yang terindah bagi aku. So walau apapun dugaan yang aku hadapi kena usahakan jugak demi mak.


Semoga tahun 2022 kita semua dikurniakan rezeki dan nikmat kasih sayang dari ibubapa. Al-fatihah buat arwah abah yang dirindui, Hj. Hashim Ahad...aamiinn.


No comments:

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.