Breaking

Thursday, June 09, 2022

Cara Mendapatkan Kulit Lembap Berseri Dengan Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream

 

Assalamualaikum! Nak mengekalkan kulit yang sihat dan berseri bukanlah sesuatu yang mudah bagi orang yang mempunyai kulit bermasalah seperti aku. Kulit kering sangat pun tak elok, berminyak sangat pun tak sihat. 


Kalau dulu, aku tak berapa cakna bab penjagaan kulit ni. Namun, bila dah semakin dewasa baru aku sedar betapa pentingnya kita jaga kulit seawal usia muda. Sebab tu, kita kena praktikkan lima langkah mudah penjagaan kulit. Buat yang asas je pun dah ok. 



Moisturizer atau krim pelembap muka merupakan salah satu tips untuk mendapatkan kulit wajah yang berseri dan sihat. Takda pelembap muka memang kering habis kulit dan pori-pori akan jadi lebih besar. Sentuh kulit pun jadi kasar dan kesat. Sangat tak best kan!


Di pasaran ada pelbagai jenis pelembap muka yang boleh kita gunakan mengikut kesesuaian jenis kulit. Seperti kelazimannya, aku akan pilih produk yang mengandungi free-chemical dan selamat digunakan dan pilihan aku adalah Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream yang telah terbukti Paraben-Free, Sulfate-Free dan Alcohol-Free.



Fungsi Krim Pelembap 


Bila kulit terdedah lama dibawah cahaya matahari, ia akan hilang kelembapan dan hidrasi menyebabkan kulit menjadi kering dan kasar. Fungsi Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream ini mencerahkan dan melembapkan kulit wajah. Ianya jenis water drop based cream atau berasaskan air yang meresap cepat apabila disapu pada kulit. Selain itu, ia berfungsi untuk :


  • melembapkan dan menghidrat kulit
  • mengawal sebum dan minyak berlebihan pada kulit
  • membaiki kulit kemerahan dan kulit rosak kesan dari sunburn
  • mengurangkan pori pada wajah
  • memperbaiki dan mencerahkan tona kulit tidak sekata, merawat hiperpigmentasi



Bahan Utama Dalam Krim Pelembap

Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream ni mengandungi dua bahan utama :

Camellia Japonica Seed Oil
  • Non-comedogenic, tidak menyumbat liang pori, tidak menyebabkan jerawat
  • Membaiki kekeringan & kulit rosak akibat sunburn
  • Memastikan kelembapan meresap ke dalam lapisan kulit dalam

Niacinamide
  • Memberikan tona kulit cerah, kawalan minyak, membersihkan dan menganjalkan kulit wajah
  • Memberi kesan pencerahan dan kelembapan
  • Mengurangkan liang pori wajah dan boleh mengawal kulit berminyak

Selain dua bahan utama, krim pelembap ini turut mengandungi 17 jenis ekstrak herba memberikan kombinasi padu untuk menjadikan kulit wajah lembut dan halus.





Sesuaikah Untuk Kulit Berminyak ?

Krim pelembap Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream sesuai digunakan untuk semua jenis kulit. Teksturnya sangat ringan, tidak melekit dan cepat meresap ke dalam kulit. Biasanya aku akan sapu krim pelembap ni dua kali sehari dan sebelum pakai bedak.


Lagi satu kan, krim ni sangat selesa diguna bila-bila je samada ketika nak pergi kedai atau di pejabat. Ia tidak meninggalkan rengsa dan ketidakselesaan pada kulit. Rasa lembap dan lembut je bila selalu guna.




Cara nak gunanya pun mudah!
  1. Cuci muka sebersihnya
  2. Calit krim pelembap secukupnya pada muka dan leher
  3. Sapukan rata dan pedap sikit-sikit dengan jari. 
  4. Titisan air akan kelihatan dan ia mudah meresap ke dalam kulit



Setelah berminggu aku konsisten menggunakan Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream, ternyata terdapat perubahan positif pada kulit wajah. Kulit pun dah kurang berminyak dan jerawat juga semakin berkurang. Terus aku syorkan pada anak-anak untuk guna kerana mereka sangat aktif di sekolah dan mudah terdedah kepada cuaca panas setiap hari. Dan mereka juga memberikan feedback yang positif!


So, kalau korang sedang mencari krim pelembap yang sesuai korang bolehlah mencuba Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream. InsyaAllah tak menyesal!

 



No comments:

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.