Breaking

Monday, May 09, 2022

Lega Dino Dah Dimandulkan

 

Assalamualaikum! Perancangan nak bawak dia pergi vet sepatutnya 2 bulan lepas, tapi disebabkan kekangan masa tu, maka terpaksa ditangguhkan ke bulan lepas. Dalam masa 2 bulan tu la dia buat perangai!


Perangai ape? Dia kencing merata terutama kat sofa. Kadang dia kencing dalam skop sampah, kadang elok pulak dia kencing kat lubang dalam bilik air. Kalau datang nakal dia, dikencingnya kat longgokan baju dan alas kaki. Aduhaiiii si bongsu ni .... memang menjadi perangai dia.


Tapi sebab bongsu kan....sayang gak la hahaha. Kena kat ayah dia, terus kena jentik telinga haha. Kencing kat sofa pun mama ni masih boleh bertahan lagi. Paling teruk dia kena bebel je la. Tapi lama-lama mana leh tahan asyik basuh sarung sofa je haha. Takleh jadi ...kena 'sunat' budak ni!




Nekad dalam hati, duit gaji bulan ni aku mesti bawa bongsu pergi 'sunat'.  Kang dia kencing pulak kat sofa uwan lagi teruk haha. Mujurlah vet ni mudah berurusan dan harganya pun berpatutan (ok la).


Tarikh 25 April, Dino masuk vet dan aku amik pada 27 April. Saja aku lebihkan sehari dia di sana, sebab nak betul2 lukanya sembuh. Dia tu dah la aktif semacam, risau sangat kalau dia melompat sana sini, tersangkut pulak hahaha.








Lega bongsu dah dimandulkan. Sejak hari tu, dia tak kencing dah di sofa tapi aku masih berjaga-jaga gak. Beratnya sedikit turun tapi selera makan dia macam biasa. Luka di telurnya masih nampak kesan jahitan tapi dah sembuh .


Kejenya asyik tido je sekarang haha. Dia pun dah kurang agresif dengan 'kakak2'nya dan abg putam, tak macam dulu suka kokak dan terjah sampai 'menjerit' kawan tu haha.


So tinggal lagi sekor yang kena dimandulkan, iaitu Mochi. Tapi Mochi sekarang sedang bahagia melalui fasa menjadi ibu kepada 5 ekor anak haha. Nantilah ... aku citer bab Mochi pulak. 


1 comment:

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.