Breaking

Showing posts with label Aidilfitri 2016. Show all posts
Showing posts with label Aidilfitri 2016. Show all posts

Tuesday, July 26, 2016

Tuesday, July 26, 2016

Bila orang bandar jumpa ikan puyu!


Assalammualaikum!


Menimbuk puyu...

Pertama kali kami anak beranak tengok sendiri bagaimana Pak Jelan menimbuk ikan puyu di bendang (sawah padi). Time ni orang dah amik padi, so yang mana ada lopak-lopak air tu memang ade la berekor-ekor ikan puyu dan sepat di dalamnya hehe ...

Alkisah ... tengahari tu aku nak gi belakang umah buang sisa makanan sekali tengok Pak Jelan berdesup lari masuk ke dalam umah amik timba (baldi) dan penapis dengan muka tersengih macam ada sesuatu. Rupanya nak pi tangkap ikan puyu! haha ...



sekali sauk je ...menggeletik dia dalam penapis tu ;)

Tuesday, July 19, 2016

Tuesday, July 19, 2016

Tangan 'berseni' si anak dara ...


Assalamualaikum!


Setahu aku antara kami tiga beradik, akak aku je la yang terer melukis pun. Zaman aku sekolah dulu kalau ada homework Pendidikan Seni, memang akak aku la yang jadi tukang lukis gambar hehe. Kalau aku ... memang tak suka dan tak 'berseni' nak melukis apatah lagi gambar muka orang! huhu ...

Kagum seketika ... boleh tahan cantik lukisan anak dara ni. Mana dia belajar? Dah tentu kena ada minat kan, kalau tak minat mana kan hasilnya jadi secantik ini? :)



Friday, July 15, 2016

Thursday, July 14, 2016

Thursday, July 14, 2016

#OOTD Raya Dengan Jubah Dari Zalora!


Assalamualaikum!


Kiranya ini koleksi baju aku yang pertama dengan Zalora! Memang hajat di hati nak cari jubah je kalau ada rezeki. Tinggi macam aku ni senang sarung jubah je terus! Tu yang rambang biji mata ni bila tengok beribu-ribu lemon koleksi jubah murah dan menarik di Zalora ... ambik masa berhari-hari jugak la aku dok usha dalam laman web tu!

Target aku nak cari jubah yang cantik, murah dan nampak sesuai dengan ketinggian 169cm. Yang penting selesa bila aku pakai dan boleh dipakai ke pejabat. Boleh pakai untuk formal dan santai. Takmo corak yang 'sarat' dan takmo batu bata segala atas baju ... haha :p


Thursday, July 14, 2016

Rumah Terbuka Speaker Dun Melaka


Assalamualaikum!


Raya ketiga ... 

Sebenarnya tak rancang pun nak gi beraya umah Speaker Dun Melaka ni. Malah tak tahu pun rupanya rumah beliau dekat benor ngan kampung kami yakni kat Ayer Molek je! Abah la dapat mesej dari kawan dia cakap ada jemputan rumah terbuka di sana. Tapi last-last abah suruh kami je wakilkan dia pergi sana huhu

Apo layi ... moh la kita bertandang ke rumah terbuka YB Datuk Wira Hj. Othman Muhammad ni ha. Di samping bawa anak-anak jenjalan beraya, nak tahu gak berapa boleh dapat duit raya dio ... hahaha :p


Wednesday, July 13, 2016

Wednesday, July 13, 2016

Raya Kami Di Melaka!


Assalamualaikum!


Selamat aghi ghayer! Acaner ghayer sume ...ok? banyak dapat duit raya tak? hehe. Hampir seminggu tak bukak blog .. ni pun gigih 'sedut' mood nak kongsi cerita raya. Tahun ni aku beraya di Melaka aje, walaupun hajat memang nak balik Perak juga tapi disebabkan bajet tak kesampaian dan cuti pun pendek, maka kita hadap yang mana mampu je la yek. Lagipun tahun ni giliran beraya di Melaka, so aku punya bajet cukup-cukup sampai tol Ayer Keroh je hahaha :p


Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.