Breaking

Showing posts with label Cerita Raya 2013. Show all posts
Showing posts with label Cerita Raya 2013. Show all posts

Friday, August 08, 2014

Friday, August 08, 2014

Aktiviti Wajib Bila Balik Kampung!


Assalamualaikum!

Aktiviti wajib aku setiap kali balik kampung. Tangan ni mesti nak berkebun! Eh, syok la berkebun, terasa klimaksnya bila ko berjaya bersihkan semak-semak kat kebun atok tu wahahaha :p

Balik raya minggu lepas pun aku tak lepaskan peluang memeluhkan diri dengan aktiviti membersihkan kebun abah dan belakang umah. Boring giler asyik duk dalam umah layan citer kat astro yang dah berapa kali punyer ulang ntah sambil kunyah kuih tart mak sampai habis sebalang! hehe.

Tak boleh jadiiii.... kene eksais!

Monday, September 02, 2013

Monday, September 02, 2013

Jamuan Raya Puspanita 2013

Assalamualaikum!~

Anak-anak beraya sakan kat sekolah, ibu kat opis pun tak ketinggalan beraya jugak tau. Memang untung masuk puspanita ni.  Tak banyak gambar makanan yang nak dishare disini, sebab kami galak bergambar kat beranda luar tingkat atas sekali haha. Tapi, makanan sama mewah macam anak-anak punye. Kek? adeeeee kek coklate moist la kek putih tu la kek oreo tu la.


ni main course. 
Monday, September 02, 2013

Anak-anak Beraya Sakan!

Assalamualaikum!~

Amboiii amboii amboii! Memang beraya anak-anak kat sekolah. Tak tahu nak bawak apa untuk jamuan bebudak ni, yang ada dalam paler otak ni D.A.D.I.H sebab paling senang giler nak sediakan haha. Bebudak ni jgn cakapla excitednya kemain lagi!


"yeaaaaa...bestnye esok nak rayer kat sekolah! buuu...seronokla sekolah ni. Dapat rayer...dapat gi vitagen.."

Eleh...tang makan tang gi jenjalan memang ko seronok dek. Tapi, tang nak suruh bangkit pagi mandi memang ko liat tahap champion kannnnn. Sampai kat sekolah nanges peluk ibu la nak ibu la rindu ibu la...haaihhhh.


amboiiii Miratora posing kemain ko! Apasal la ko senyum
camtu dekkkkk. Takyah sembunyila gigi tu, ramai orang tengok dahhh~

Saturday, August 24, 2013

Saturday, August 24, 2013

Jamuan Raya Open House Opis.

Assalamualaikum!~

Memang dalam bulan raye ni makannnn je la kejenya. Baru rasa nak kurus dan slim hehe. Tapi rezeki yang halal jangan ditolak, musuh jangan gatal dicarik! Dah dua tahun Kenit berjamuan raya kat opis ni. Opis Kenit ni memang kuat buat makan-makan. Stress woi (stresss la sangatttttt) asyik ngadap nombor dan kod kat pc je ari-ari. Nak kurangkan stress buatla makan-makan selalu macam kami ye muahaha.

Jamuan raya ni 2 in 1. Satu sebagai open house opis dan satu lagi adalah untuk meraikan perpisahan dua orang pegawai yang bakal berpindah keluar dari HQ. Tu pasal la makanannya...umang aiiii!



beruntung opis ada geng mak dara ni tau hehehe.

Thursday, August 15, 2013

Thursday, August 15, 2013

Ceritera Aidilfitri 2013 - Part Ayam Raya.

Assalamualaikum!~

Sehari sebelum raya, mak bantai sakit perut sehingga cherry berry dan muntah-muntah. Bila aku buat siasatan ghupernye mak tak makan sahur. Dari awal puasa sampai sekarang mak tak makan time sahur sebab mak kata perut tak lapo. Mak minum air je.

Dah dengar mak cakap macam tu, aku pun 'histeria' la sekejap! muehehe. Kesian mak sampai hangin satu badan. Takpe mak, anim tolong jaga ayam yek!


Sebelum ke reban kena pakai kasut phua chukang dulu hehe :)

Wednesday, August 14, 2013

Wednesday, August 14, 2013

Ceritera Aidilfitri 2013 - Part Makan Raya

Assalamualaikum!~


Part paling aku suka time ghayer. Sapa tak suka makan?? Tambah kalau bonda tersayang yang masak kannnnnn. Memang tiap kali balik kampung masakan mak yang aku cari. Air tangan mak yang aku dambakan..tervaekkkk!

Tapi, jangan jadi macam sesetengah anak menantu...tau orderrrrr je! Tapi haghammmmm nak nolong di dapur. Itu bukan anak menantu tapi anak jembalang hantu! Kalau ye pun malas nak nolong, jangan sedap mulut je mengorder ngan mak mertua hatta mak sendiri sekalipun. Sangatla kuang ajo...tak gitu?

Sunday, August 11, 2013

Sunday, August 11, 2013

Ceritera Aidilfitri 2013 - Part Pagi Raya.

Assalamualaikum!~

Salam aidifitri sumer! Adakah yang merinduiku? hehe. Hampir seminggu jari tidak menari disini. Walau saban hari tidak sabar meluah isi hati, terpaksaku tangguhkan hasrat dihati. Melayari aidilfitri setahun sekali,  kali ini di Melaka sentiasa di hati!muahaha.

Cukuplah bermadah...


Wednesday, July 24, 2013

Wednesday, July 24, 2013

Persediaan Raya.

Assalamualaikum!~

Ada ke takda? Ala kadar atau ala diva? Simple atau bling-bling? Semua tu dok berlegar dalam paler otakku. Apapun takda lagi. 

sumber : fb

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.