Breaking

Showing posts with label Ceritera Aidilfitri 2014. Show all posts
Showing posts with label Ceritera Aidilfitri 2014. Show all posts

Sunday, October 05, 2014

Sunday, October 05, 2014

Selamat Menyambut Aidiladha Dari #kelabbloggerbenashaari


Assalamualaikum!


Memandangkan keadaan trafik dua tiga hari ini sungguh 'mengerikan' dan sebab cuti yang pendek, maka kami bercadang beraya di KL aje. Lagipun, aku masih tak boleh lupakan trauma tersekat dalam trafik hampir 3 jam pada hari Rabu lepas! Tunggu la sok aku buat loan beli kereta yang boleh terbang, baru berani nak nek hiway utara-selatan tu huhu.

Anyway, aku bersyukur sekali lagi berpeluang meraikan hari raya aidiladha kali ini walaupun tidak dapat pulang ke kampung halaman. Yang penting ialah kesempatan yang diberikan kepada kita untuk meraikannya bersama keluarga ye dop :)



Monday, August 18, 2014

Monday, August 18, 2014

Jamuan Raya Ofis


Assalamualaikum!

Wow! Tahun ni jamuan raya agak meriah disambut di peringkat jabatan. Macam biasa, bila dah semua bahagian terlibat, pembahagian makanan dilakukan secara potluck bagi memudahkan kelancaran majlis. Selain makan-makan raya, jabatan kitaorg turut membuat beberapa aktiviti untuk menceriakan lagi majlis jamuan raya 2014.



Tuesday, August 05, 2014

Tuesday, August 05, 2014

Air Tangan Mak Di Pagi Raya


Assalamualaikum!


Baru seminggu lepas aku menikmati masakan dari air tangan seorang mak yang sangat kurindui. Seminggu duduk kampung masih tak puas rasa hehe.

Bila mak tahu aku beraya kat kampung lagi tahun ni, kemain semangat mak masakkan untuk kami semua. Ye la, nak buat sengsorang mana larat weh. Penat mak masak tapi sorang anak pun tak timbul di pagi raya kan. Jadi, alhamdulillah tahun ni rezeki kami sekeluarga sekali lagi dapat beraya ngan mak & abah.


Monday, August 04, 2014

Monday, August 04, 2014

Corat Coret Aidilfitri 2014


Assalamualaikum!

Wahhh! hampir seminggu dah kita berada dalam bulan Syawal. Masih dalam mood beraya ke? Okla tu asalkan bersederhana. Jangan overdose ok hehe. Seperti tahun-tahun lepas, tahun ni alhamdulillah sambutan raya di kampung halaman sangat best!

3 hari sebelum raya aku dah berlepas pulang ke kampung. Dalam seronok nak balik tu, aku diduga dengan musibah kecil dalam perjalanan. Tapi berkat redho dan muhasabah diri bahawa rezeki itu datang dari Allah, tak disangka-sangka Allah gantikan yang lebih baik untukku. Alhamdulillah ...

Ok berbalik kepada cerita pagi raya ....




Saturday, August 02, 2014

Saturday, August 02, 2014

Masih Di Kampung!


Assalamualaikum!


Hari Sabtu dan aku masih di sini menikmati cuti-cuti raya terakhir bersama mak dan abah di kampung. Pak Jelan request nak balik KL lambat sikit memandangkan keadaan trafik di lebuhraya menuju KL tidak berapa lancar sejak semalam.

Iolss ok jeeee! hehe. Janji pagi Isnin aku ada kt opis dan anak2 ada di sekolah masing-masing. Lama sangat cuti kang, jenuh aku nak menjawab!


Friday, August 01, 2014

Friday, August 01, 2014

Tetamu Tak Diundang Datang Beraya!


Assalamualaikum!




Tengah sedap aku ngan abah dok berlonggok kat pangkin sambil menikmati angin pagi dan borak-borak tetiba mak terjerit-jerit "anim! panggil abah kau...ular ni!" dari dalam reban ayam.

Tuesday, July 29, 2014

Tuesday, July 29, 2014

Salam Aidilfitri 2014


Assalamualaikum!


Niat di hati memang nak ucapkan salam lebaran di blog kesayanganku ini sehari sebelum raya. Tapi, masa memang suntuk masa tu dan aku pulak dok sibuk tolong mak menyiakan juadah raya.


Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.