Saturday, August 17, 2013

# Cerita My Pearls

Boleh Diharap Dahhhh.....

Assalamualaikum!~

Pelik sungguh perangai dua beradik tu arini....

Tapi pelik yang baik...

Beria kak basuh pinggan...hummm anak dara...

Beria dia cakap dia nak tolong ibu kat dapur. Gamaknya dia suka tengok tiap kali aku basuh pinggan kot..main ngan sabun main ngan air huhu.

Selalu aku larang dia basuh pinggan tambah kalau kaca. Tapi, tadi tak sampai ati pulak aku nengok dia ngan mata bulatnya mintak izin nak tolong aku basuh mangkuk plastik dalam sinki tu. Akhirnya, aku mengalah....bagi dia chan buat sendiri...for the 1st time!


beria benor Miratora mengelap meja....

Kalau kakak nak buat adik mesti nak buat jugak. Miratora mintak basuh pinggan, aku tak bagi, so dia gi amik tisu kat dapur dan lap meja tu. Haihhh...besor dah 2 orang anak dara aku ni....

Berbeza sungguh time ibu dulu, umur 6 tahun pun belum boleh masuk dapur lagi. Kalau masuk nak nolong basuh ke atau nolong masak, memang Wan tak bagi la. Wan cakap...

"Dah...dah..poyi dopan tu nengok tv. Bolum masonyo layi nak nolong mak ni..."

hehehe...

13 comments:

  1. itu yg best kalau ada anak pompuan..boleh membantu kerja rumah..hehehe

    ReplyDelete
  2. wah rajin betul mereka ya, budak2 zaman sekarang kena didik jadi rajin sikit, hehe, btw orang nogori rupenyer akak ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ikutkan bab basuh pinggan mangkuk tu bwlum boleh lagi..tapi dh diaorg nak wat kita encourage je la hehe.

      Akak ni fleksibel..nogori pun boleh melake pun pata timur pun ok sokmo heeeee :D

      Delete
  3. Replies
    1. Nak beralih tahun mcm ni kot hehe :D

      Delete
  4. Rajinya mereka tu menolong buat kerja rumah.. Anak-anak yang baik..:-)

    ReplyDelete
  5. bahasa negeri tu, haha, semoga rajinnya tu sampai ke besar nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah...harap2 begitula hehe. :D

      Mak den time dio marah, time dio suko memang kuar la dialek rombau tu hehe :D

      Delete
  6. Wah... Bdk skrg cpt bljr...bila tgk dia nk buat... Kita dulu itu x blh ini x boleh.. Hehe

    ReplyDelete
  7. he3 bagus ni =) rajin je..dah besar msti ringan tulang..

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah, rajinnya, pandai nak lap pula tu, comelnya aunty tengok.

    ReplyDelete

Apa kata korang?