Breaking

Thursday, November 28, 2013

Officially Thirty

Assalamualaikum!~

Just few seconds ago, i was 29. And, now the new digit has come to me. Not sure what i'm feeling right now. Gembira + terharu + sebak + syukur bercampur gaul sebati dalam jiwa sekarang ni. Tapi, yang paling jelas saat ini ialah aku TAKUT! Truly speaking, aku TAKUT dengan anjakan paradgima ini. 

Mungkinkah aku belum bersedia? Namun, siapalah aku untuk memutar kembali masa yang telah berlalu. Aku ini hanyalah pinjamanNya sementara. Hidup dan takdirku hanyalah kerna Dia. Terfikir sejenak apakah yang telah aku lakukan sepanjang tempoh 29 tahun yang lepas. Berfoya-foya? Bersenang-senang dengan dunia padahal akhirat belum sempatku penuhkan bekalnya. Allah .....

Di saat ini, ku teringat jua pada dia. Mana mungkin aku melupai jasa dan pengorbanannya, sementelah aku juga telah merasai kesakitan seperti yang dia alami dulu. Dan, dari kesakitan itulah aku mula belajar tentang sucinya pengorbanan seorang ibu yang melahirkan seorang insan ke dunia. Ya Allah berkatilah dia yang melahirkanku. Jauhkan tubuhnya dari dijilat api neraka dan jauhkanlah dia dari azab kubur juga.

Ya Allah, Engkau telah mengurniakan aku dua orang puteri yang comel dan sempurna. Itulah nikmat pinjaman paling membahagiakanku tika ini. Ya Allah, tanamkanlah kesabaran dalam diriku dalam mendidik mereka menjadi insan yang mulia. Sungguh aku takut melihat dunia hari ini yang semakin 'ganas'! Dan, tak sanggup aku melihat anak-anakku menjadi mangsanya.

Allahuakbar, syukur alhamdulillah aku masih diberi peluang untuk berada dalam jasad ini. Terima kasih ya Allah di atas kesempatan dan peluang yang Engkau kurniakan padaku. Terima kasih di atas segala nikmat dan kesenangan yang Engkau berikan padaku sejak dari dalam perut ibuku. Terima kasih di atas setiap hela nafas dan pancaindera yang sempurna yang Engkau anugerahkan untukku. Terima kasih di atas rezeki dan makanan yang Engkau kirimkan sepanjang umurku ini.

Sungguh terlalu banyak rahmat yang Engkau limpahi ke atas diriku, dan masih terlalu sedikit pengabdianku kepadaMu ya Allah. Ampunilah dosa-dosaku yang silam dan di masa akan datang. Sungguh aku terkadang tewas bila digoda dan rebah bila dugaan melanda. Tetapi, rahmatMu tidak pernah putus untukku. Terima kasih ya Allah di atas peluangMu untukku. Ku mohon janganlah Engkau putuskan rahmatMu ke atas diriku dan keluargaku.

Ya Allah, seandainya masih ada nyawaku esok hari janganlah Engkau putuskan rahmatMu untukku dan keluargaku. Berilah aku kesempatan untuk memenuhi bekalan akhiratku. 

Jika aku rebah Engkau 'bangun'kanlah aku
Jika aku alpa Engkau ingatkanlah aku
Jika aku terpesong kembalikanlah aku ke jalan lurusMu
Sungguh tiada yang lebih menakutkan daripada api nerakaMu
Dan tiada yang lebih mendamaikan daripada bau harum syurgaMu.

Offcially Thirty .....

Kenit Cinonet
28hb November 1983

14 comments:

  1. Hepi besday Kenit.. :)
    Semoga semua urusan kehidupan ni dipermudahkan. Semoga terus sihat & bahagia dan terus berblogging...sambil memenuhkan tabung ye...hehehe..
    **\(^0^ \) horey~ ( /^0^)/**horey~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih PB, aaaminn yarabbal 'alamin (^_^).

      Delete
  2. Tahniah kenit.. happy birthday.. semoga sentiasa sihat, diberkati kehidupan sekeluarga & tercapai segala hajat.. aamiin. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih abg Khir ... aamin yarabbal 'alamin (^_^)

      Delete
  3. happy birthday kenit....da masuk 3 series ye....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kak...nampaknye gitu la kak hehe :D

      Delete
  4. Happy Birthday dear.. May Allah Bless U Always.. ;p
    Farah pulak tahun depan akan masuk 3 series dah...uwaaaaaa!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you dear (^_^) ... dont cry cry ya nanti kenit pun cry cry jugak hehehe :D

      Delete
  5. birthday kita sama hari ini....happy birthday for you.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow! ada geng lagi hehe. happy birthday to you too dear (^_^)

      Delete
  6. hepy bufday sis kenit, moga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih dear, aaminn yarabbal 'alamin (^_^)

      Delete

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.