Thursday, February 13, 2014

# Syiah # Video

Kisah Sebenar Kewafatan Nabi Muhammad S.A.W


Assalamualaikum!

Ikuti penjelasan sebenar tentang kejadian yang sebenar-benarnya berlaku ketika saat terakhir kewafatan Nabi Muhammad s.a.w dan mengapa syiah menipu kita!







Betapa senangnya kita diperbodohkan dengan hanya secebis ayat ....

"Ummati!Ummati!Ummati!" yang dikatakan keluar dari mulut Nabi Muhammad s.a.w ketika menghadapi saat kewafatan baginda. Berapa lama ungkapan "Ummati" melekat dalam kepala otak kita, sehingga ia kekal segar dalam ingatan dan kita pula menyampaikannya kepada anak-anak dan generasi muda.

Allahurobbi, berapa banyak lagi yang telah mereka (syiah) telah berjaya ubahkan. Sungguh dendam mereka terhadap isteri baginda Aisyah dan para sahabat takkan berakhir sehingga kiamat! Semoga Allah lindungi ASWJ dari kesesatan yang nyata dan terselindung.

So, next time jangan sewenangnya kita share cerita Nabi menyebut "ummati!ummati!ummati" kerna sesungguhnya itu BUKAN kejadian sebenar! 

Semoga kita dapat mendapat manfaat dan dapat membetulkan pembohongan yang direka syiah untuk menguasai emosi kita.

P/S: Terima kasih kerna sudi tengok video penerangan ini hingga habis. Moga kita lebih berhati-hati selepas ni. 



17 comments:

  1. thanks for sharing kenit...betul tu, jangan sewenang2nya kongsi sesuatu tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga kita mendapat pencerahan yang sebenarnya :)

      Delete
  2. Replies
    1. moga dapat memperbetulkan kembali ilmu dan kepercayaan kita kepada yang benar .

      Delete
  3. akak..Syira ada juga tgk video ni duluu..ni yg buat syira confuse..ustaz dlm video tu popular n syira cye la..ttbe ade ustaz lain yg juga popular ckp ummati tu betul...so syira keliru dah mne 1 sbnrnyaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak juga pernah keliru dengan situasi ini, tapi penjelasan ustaz ini cukup jelas. Hadis mengenai Nabi mengucapkan "ummati ummati" itu BUKAN pada ketika baginda sedang tenat. Wallahualam

      Delete
  4. sangat menyentuh jiwa... sedih...... sentiasa basahkan bibir dengan berselawat ke atas Baginda Muhammad s.a.w

    ReplyDelete
    Replies
    1. benar mama, tanpa disedari hanya dengan berselawat kepada baginda kita akan menitiskan air mata. Itulah tandanya kita rindu pada baginda s.a.w

      Delete
  5. risau nak berkongsi sesuatu kekadang..takut salah pulak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. manusia itu tidak terlepas dari khilaf, tapi jangan takut untuk menyebarkan kebenaran.

      Delete
  6. Dakyah syiah ni mmg sgt halus sehingga ramai juga para ustaz kita ajar ttg 'ummati' ni bila mengajar ttg kewafatan Rasulullah saw.. semoga kita semua ttp diatas jln yg diredhai Nya.. aamiin..

    ReplyDelete
  7. haritu tonton alkuliyyah. pun ust abu hassan din alhafiz story mengenai ini..

    ReplyDelete
  8. Berkongsi boleh tapi kna selidik dulu...

    ReplyDelete
  9. sebut psl syiah..seram sejuk je..moga kita terlindung dri mereka yg menyesatkan

    ReplyDelete

Apa kata korang?