Tuesday, May 06, 2014

# Cerita My Pearls # Parenting & Tips

Baru Dua Orang .....


Assalamualaikum!

Amboiii kemain ragam kakak & adik lately. Bikin ibu 'panas' luar dan dalam pagi dan petang, siang dan malam. Good thought you are my dearest childs, if not i babab you know! 

Aku tak tahu la angin apa yang sampuk kat diaorg ni, tiap 5 minit nak bergaduh memanjang! Dalam kete bergaduh, dalam rumah berperang, dalam kedai bertolak. Aku rasa macam nak hantuk dua-dua kepala tu sekali, kasi sedar sikit.

Ingatkan bila dah sama jantina ni, senangla nak handle! rupanya lagi mencabar kesabaran dan kelembutan seorang ibu huhu. 

"Adik dah la pendek, suka kentut pulak tu!"

"buuuuuu, kakak cakap adik pendek! Akak tu dah la tak makan sayur!"

"sama la adik tu punnnn!"






Sebelum nak tido, masing-masing nak minum susu....

"Kakak nak botol merah"

"Adik punnnnnn ....bu adik nak botol merah tau"

"Adik niiiii, kakak yang cakap ngan ibu dulu!"

"Dah laaaaa ... takkan nak minum susu pun nak gaduh. Botol mana2 pun boleh kan. Kang ibu bagi botol kicap kangggg haaaaa!"

Pastu adik bisik kat telinga aku ....

"bu, buat susu kakak tak sedap tau"

T____T

Huwaaaaa ...... Wannnnnnnnnnnnnn tolong ibuuuuu!

Handle dua orang anak perempuan macam handle 10 orang anak lelaki! U better believe me you know!!


#pray4MH370

11 comments:

  1. Memang macam tu lah kerenah anak2 ni kenit.. boleh jadi monster dibuatnya... akak selalu kata.. mama macam jaga anak 30 orang pada hal 3 org jer.. tak berhenti nak bergaduh kan kenit... cabaran betul..

    ReplyDelete
  2. kena tamabh sorang lg..yg ke3 insyallah boleh jadi pendamai.

    insyallah

    ReplyDelete
  3. sabar ya kak..begitula dugaan bila anak pempuan kan :)

    ReplyDelete
  4. budak² ni macam² perangai diorang...kdg² tgk...tergelak juga....teringat balik zaman masa kocik² dulu...

    ReplyDelete
  5. Memang lucu telatah dorang tu yer :))

    ReplyDelete
  6. sementara nak tunggu dorang besar sikit.. sama atau berlainan jantina tetap ada 'kedegilannya' cer chek tanya wannn..dulu2 ibunya camana? :))

    ReplyDelete
  7. baru anak pompuan..kalau anak lelaki lagi la ligat...kena banyak bersabar..hihi

    ReplyDelete
  8. hihi...comel je diorg tu kak. kerenah budak2 kengkdg blh bikin kita tersenyum. part gaduh pulak bikin kita pening.

    ReplyDelete
  9. Muhahaha... Agak2 gini gak ler ragam yg akn sy hdpi ...

    ReplyDelete
  10. Hehee.. dulu pernah berbual dgn org tua2 ttg perkara yg mcm ni.. dia kata, itulah sebabnya kebanyakkan mak bapak kita dulu senang dpt darah tinggi hehee.. Kerenah budak2kan.. sabo jelah.. :D :D

    ReplyDelete

Apa kata korang?