Monday, June 16, 2014

# Family Time # Kenit Review

Menu Dinner - Macam-macam Ada!


Assalamualaikum!

Sebenarnya, dah lama aku ngidam nak makan char kuey tiow tapi kecewa tak sudah bila dia asyik tutup je. Dah tu bila aku tak gi makan, nak pulak dia bukak! Haihh ... 

So, petang semalam aku kenen ke Pak Jelan belanja kami makan char kuey tiow la kan. Kot-kot ujung minggu dia meniaga. Confirm laku woooo!

Tapi ..... haremmmmmm dia nak bukak!

Untuk mengubati hati kami yang luka ini, aku cakap kat Pak Jelan, "jom la kita gi makan yong tau foo je la"

Yong Tau Foo Kampung Pandan memang sudah tidak asing lagi bagi kami sekeluarga dan penduduk sekitarnya. Dari aku kecil, sampai la sekarang kami tetap setia dengna yong tau foo kat sini. 

Dekat pun dekat ....



Disebabkan kami kecewa gerai char kuey tiow kegemaran kami tak bukak, maka kami beralih ke Yong Tau Foo untuk mengubati jiwa nan lara muehehehe. 

Amboiii! bermadah bagai pulak :p

Yong Tau Foo semangkuk besar ni untuk kakak & adik. Agak-agak, sape paling banyak makan?? Cam tak caya tapi hari tu kakak la yang paling banyak makan! Haaaa jangan disangka badan kurus keding gitu tak kuat makan. Memang ikut sebijik ibunya! hehehe.

Yang adik pulak terus rejek pas 5 suap sebab bibir pedih katanya. Aloooo siannya anak ibu.



Ini mee rebus ioulls yang punya hehe. Pekat likat kuahnya! Semua rasa yang sedap ada dalam mee rebus ni. Aku boleh telan mee rebus kat sini je. Tempat lain, memang banyak yang aku jumpa kuah cair atau rasa tawar! 

Serius aku cakap, mee rebus kat sini memang terbaik!




Nasi lemak ini Pak Jelan punya. Dia kata semalam seharian tak makan nasi. Kat rumah orang kenduri pun dia tak makan nasi. So, memang licin la daun pisang ni dikerjakannya semalam hehe. 

Walaupun ini gerang yong tau foo, tapi macam-macam makanan ada kat sini. Contohnya, macam yang aku citer kat atas ni. So, boleh pilih nak makan apa yang kita suka. 






14 comments:

  1. menyelerakan tengok petang-petang gini..tak dapat makan char kuew tiaw,dapat yang lain jadi la...

    ReplyDelete
  2. wahhh..yong tau foo..ecah dulu masa mula2 pregnant sehari xmakan yong tau foo rasa xleh bernyawa..hehe

    ReplyDelete
  3. Wah.. sedap2 semua hidangan tu Hanim.. hilang lah rasa kecewa ye :)

    ReplyDelete
  4. Aduhai tergugat iman aihh... Macam nak pergi cari juga la :))

    ReplyDelete
  5. Kesian akk nak makan char kue tiaw.. Pergi la makan kat Malis Corner kak. Situ sedappp. Hehehehehhee.

    Ena kurang gemar Yong Tau fu ni. Tapi kalau ada orang nak belanja, ena balun jeee. Rezeki jangan ditolak. Lalalalala

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malis Corner tu jauh ke ena, ada masuk tv kan? Nanti nak tanya Pak Jelan la hehe. Thanks dear :))

      Delete
  6. mee rebus tu sedap..dah lama tak rasa...erm...

    ReplyDelete
  7. bru lpas mkm nsi tdi..rse lpor blik tgok mknan nye,,

    ReplyDelete
  8. Piewww... saya belum lunch lagi.. berselera sungguh nengok ni.. :D

    ReplyDelete

Apa kata korang?