Monday, December 08, 2014

# Bila Balik Kampung # Cerita My Pearls

Separuh Nyawaku Tertinggal Di Sana!


Assalamualaikum!




Akhirnya perasaan serba salah yang menghantui diri ini beransur reda .... tapi dalam hati ini sedih .... sayu .... sunyi. Tak ikutkan kang ... tak boleh jugak. Takkan nak berkira ngan mak sendiri. Lagipun bukan lama pun ... seminggu .. dua minggu huhu. 

Malam ni pasti aku tidur berteman air mata rindu ... haihh. Tabahlah ibu .... bukan tak biasa tinggalkan diaorg ngan Wan & Atok. Dari diaorg kecik lagi dah biasa duduk di kampung. Lagipun adik request nak balik kampung ... diaorg duk kat KL ni pun ada apa ..! Pagi-pagi dah kena bangkit gi taska. Petang balik ngadap iPad atau tengok kartun! 


Duduk di kampung macam-macam benda boleh buat. Men basikal, lari keliling rumah, tolong Wan siram pokok bunga, main masak-masak, tengok kartun kat tv, sepahkan umah Wan huhu. Malam tadi sempat lagi aku belikan diaorg set main masak-masak setiap sorang ... nak kasi mood takmo nangis hehehe. 

IPad dan gajet semua kami bawa balik KL ...! Memang saje aku buatkan gitu ... taknak diaorg mengadap sangat gajet-gajet segala ni .... especially kakak! Biar diaorg back to nature ... communicate dengan Wan & Atok. 

Hurm ....

Boleh ke aku tahan tido takda dua beradik ni di sebelah? Dah biasa berkepit kiri dan kanan ... tetiba rasa 'kosong' je bawah ketiak ni. 

Anak-anak ibu ... duk kampung leklok ye ... miss u T_T



9 comments:

  1. teringat-ingat pulak kan.. iyela anak... anak sy yg sorang ni bpe kali dah tok dia minta tinggal tapi tak boleh rasanya hihi. teringat

    ReplyDelete
  2. Semakin anak2 dewasa, mereka akan semakin jauh dari kita atas pelbagai tuntutan mengikut keadaan...

    ReplyDelete
  3. mmg windu la anim ...kita dah biasa anak anak ada ngan kita kan

    memula tuh cam best la sebab umah kemas n kita ley pegi jalan jalan berdua je ngan hubby ...tapi 2 3 hari pas tuh terus rindu giler kan .

    akak pun sama mcm tuh anim ...terus jadi bosan n sangap giler duk umah bebudak tak der

    ReplyDelete
  4. Alahai... Mmg rindu hbis.. Sy pun jnis x pnh berpisah jauh dgn ank..

    ReplyDelete
  5. memang akan teringat2 kan kak...

    ReplyDelete
  6. Memang sunyi bila berjauhan dengan anak-anak... Be strong sis..kadangkala mereka kena belajar berjauhan.. Realiti hidup takkan kekal selamanya...

    Jom Dapatkan BP set Free Blog Giveaway Contest

    ReplyDelete

Apa kata korang?