Tuesday, January 13, 2015

# Cerita My Pearls

Kejutan Hari Pertama Persekolahan!


Assalamualaikum!



Hari pertama bersekolah ... all went well alhamdulillah. Adik dengan kawan-kawan barunya dan kakak dengan .... title baru dalam kelas! hehe.

Eksaited nengok parents ngan anak masing-masing semalam. Ada yang happy, ada yang blur, ada yang neves .. tak kurang yang nangis menggugu-gugu cari mak. Pagi kami hantar kakak dulu ke sekolah .. tunggu pun tak lama, pas antar kakak masuk kat pagar kami kuar balik untuk hantar adik pula ke tadika. 


Kat tadika baru adik nampak cam neves. Mata makin kuyu bukan sebab ngantuk tapi sebab ada aura-aura nak mengalirkan air mata di situ hehehe. Maklumla , baru nak kenal tempat baru. Tapi pandai pulak dia tahan perasaan depan ibu huhu.

So, apa yang surprisenye??

Haaa petang semalam ayahnya bukak beg kakak dan terjumpalah kertas kaler kuning yang tertulis 'nama murid-murid bising'  ...

Ni ape ni kakak?

Nama budak-budak bising dalam kelas .... bu, kakak jadi ketua kelas dah

Hoh? betul ke ni?

Betul bu ...

Macam mana kakak boleh jadi ketua kelas?

Ok.. mungkin soalan tu tak perlu sebenarnya tapi naluri ingin tahu seorang ibu mengatasi segalanya pada waktu itu ((wakakakaka))!

Cikgu pilih ... 

Truly speaking ibu happy for you kakak. Terkejut ... but happy! Hopefully, takda murid yang kena tulis nama arini hehe :D

6 comments:

  1. baru-baru masuk sekolah cam tuh la.. dah lama nanti serasi la tu kan

    ReplyDelete
  2. Hehehehehhe... Tahniah kakak jadi ketua kelas.

    ReplyDelete
  3. tahniah kakak kerana terpilih menjadi pemimpin kecil :)

    ReplyDelete

Apa kata korang?