Tuesday, September 01, 2015

# Cerita My Pearls

Cuti Merdeka ....


Assalamualaikum!


Cuti Sabtu, Ahad & Isnin takda apa yang istimewa sangat melainkan sambutan Hari Merdeka semalam. Kecuali ada dua malam sebelum tu, kami keluar ronda-ronda kat kawasan kedai dekat ngan perumahan. Saja bawa anak-anak jalan-jalan tengok bulan mengambang hehe.

Lepas diaorng 'pau' getah rambut dan cekak dari ayahnya kat kedai Meei Mei, kitaorang sambung jalan-jalan kat situ sambil makan jagung rebus. Beli sebatang kongsi tiga orang makan! Yang adik langsung tolak takmo ... cuma kakak je dah pandai sikit-sikit makan jagung. Ermm sedap la bu ...!

Baru ko tahu sedap ye kak ... ni baru jagung belum lagi durian crepe hehe!




Dok duduk-duduk kat situ, kakak ada jumpa seekor kucing yang sangat comel! Apa lagi, memang melayan habis laaaaa dua beradik tu. Diusapnya, dibelainya, diangkatnya ...!

Kucing tu pulak memang manja habis! Lagi kita gosok dagu dia lagi 'stim' rasa hahaha! 

Haa macam ni cara nak bagi kucing suka kat kita .... gosok sini, usap sini, belai dia ... camni ... faham ....




Lagi satu kucing suka bermain dengan benda bergerak. Cer gerak lidi satay tu kat depan dia, geram je dia tengok macam nak terkam! hehe




Ibu tau binatang apa yang paling kakak suka ....? kakak suka kucing sebab kucing haiwan kesayangan Nabi. Lagipun kucing comellllll .... buuuu boleh tak kita bela kucing?

Itu hari lain kita bincang ye kak huhu ....




Kakak kalau dah mengadap kucing, ibu duduk sebelah pun tak nak pandang dah kan ...


7 comments:

  1. Pencinta kucing ni memang macam tu, 'ralit' dengan kucing sampai tak ingat orang...hihi

    ReplyDelete
  2. hehehe comel tengok kakak main dengan kucing tu...

    ReplyDelete
  3. hm...mcm anak saya jugek yg dua org perempuan tu..suka sgt kucing..sama minta nk bela kucing.mak nye tak nk..huhuhu...bw dr www.housewifearts.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. kucing lagi comel dari ibu hahahahha

    ReplyDelete
  5. hadoi. nak bela kucing?
    karang mama nyer yg keje lebih :)
    anak2 aida pun suka belai kucing.

    ReplyDelete
  6. ena takut kucin.hihihi


    ena tag blog awak kat ini: http://www.aeinnamusa.com/2015/09/segmen-blog-award.html

    ReplyDelete

Apa kata korang?