Di Usianya Enam Tahun ...

Thursday, November 19, 2015


Assalamualaikum!


Sejak lebih 6 tahun, inilah kali pertama aku dengar orang cakap muka Mira macam muka aku hehe. Sebelum ni dari kecil sampai besar, kalau pergi mana-mana orang akan cakap muka Mira lebih kepada sebelah ayah dia. Dan kakak lebih ikut muka sebelah aku hehe ....

Tapi kali ni pecah 'rekod', bila aunty kedai gambar tu cakap kecomelan muka Mira ikut muka aku ... ehehe ... terasa kembang kejap hidung aku yang tak berapa nak kembang ni ekekeke :p



Dah nak masuk darjah satu dah anak ibu yang nombor 2 ni. Alhamdulillah dia membesar dengan sihat. Demam, selsema, batuk tu biasalah kan. Yang penting, hari-hari mesti mau nangis ... hahaha! Ibu puas mikir takda satu hari pun yang Mira tak nangis .... hari-hari mesti nangis punye la! 

Samada kakak penyebabnya atau kena marah ngan ibu ayah atau Mira sendiri yang buat-buat nangis hehe ....

Dalam dia kuat sentap dan kuat nangis tu, makan tetap berselera. Tengok je la dia .. dah sama besar dengan kakaknya. Aunty tu pun perasan dan tegur,"waa adik sama besar ngan kakak ya ...". Mau tak sama besar ... yang adik kuat mengunyah, yang kakak kuat bermain hehehe




"Boleh sangat dah nombor 3 ni Nim ..", kata-kata yang sering kudengar dari mereka. Iye ... insyaAllah andai ada rezeki dariNya. Doa ... Usaha? Usahaaaaaa .... mau tak usaha hahahaha! :p

Sedih pulak tengok diaorang dah membesau! T_T


You Might Also Like

5 pengomen comel

  1. Dah nak masuk darjah satu dak Mira ni ye Hanim..
    Comel jer muka duduk ambil gambar tu..

    ReplyDelete
  2. yer la bila dia senyum muka mcm sis... comel.. usaha jgn xusaha.. kihkih :P

    ReplyDelete
  3. comel mira, salam ukhwah dari kak ana,singgah petang ke sini :)

    ReplyDelete
  4. sedih... nanti da naik skola kan nim, lg cepat diorang membesar tau.
    hu hu hu memang sayu hati nanti.

    ReplyDelete

Apa kata korang?

DISCLAIMER - Hanimhashim.com merupakan blog peribadi. Segala pendapat yang diluahkan disini adalah berdasarkan dari pengalaman penulis sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak kecuali jika penulis nyatakan namanya di sini. Sebarang perkongsian atau penyebaran apa-apa maklumat dari blog ini samada melalui PRINT SCREEN atau apa saja cara adalah dilarang sama sekali kecuali dengan keizinan tuan punya blog. Tindakan akan diambil sekiranya hak persendirian ini dicabuli. Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Terima kasih

Facebook - HanimHashimDotCom

Google+ Followers

COPYRIGHT @ 2016 HANIM HASHIM