Friday, January 22, 2016

# Cerita My Pearls # Story Kenit

Bila #SindromMakMak 'Berjangkit' Pada .....


Assalamualaikum!


Nak tergelak pun ada rasa bila kenang balik peristiwa semalam. Mungkin betul la orang cakap anak perempuan ni memang anak kesayangan ayah. Garang macam mana pun ayah tu, kalau si anak minta sesuatu, insyaAllah 98% mesti dapat! hehehe. Padahal barang tu bukanlah keperluan pun, tapi lebih nak memuaskan hati anak je T_T

Kalau dengan ibu? Haa tahu sangat dah jawapannya kan hahaha. Dengan ibu kena banyak timbang kilo dalam kepala otak sebelum nak putuskan samada perlu ke tidak barang tu dibeli. Kalau tak munasabah barangnya memang takkan dapat la barangnya, tapi yang pasti dapat ialah bebelan! muehehehe ....




Inilah hasil 'tangkapan' semalam. Eh, ni bukan untuk aku tau. Aku jenis pesen yang pakai barang sampai lunyai ... suami tegur suh tukar baru tukar hehe. Kalau tak, aku pakai jugakla hatta zip dah rosak sekali pun!

Dah tu siapa beli? Untuk siapa ? Hurmm ... itulah aku nak kabor ni hahaha ...




Sementara tunggu anak balik sekolah semalam, ayahnya tunjukkan benda dalam beg plastik. Hani .. meh tengok abg beli ape untuk kakak sambil keluarkan beg tangan putih. Beg tangan?? Abg .... beg tangan??? Untuk kakak ...???

Abg .. anak kita umur berapa sekarang ni? *angkatangkatkening* baru 9 tahunnnnnnnnnnn ....! Why abg whyyyyyyyyyyy .... 

Takpe laa ... nak gi jenjalan leh pakai. Comel beg ni ... comel ...

Stres pulak kita dengar! hahaha ... adoiiii T_T

Rupanya ayah dia tak tahan tengok beg-beg cantik kat kedai tu. Pastu teringat pulak si kakak ada 'order' beg tangan ngan ayahnya aritu (senyap-senyap order tak bagitau ibu haha), apa lagiiiii ..... laju je angkat ... sekali tiga beg pulak tu! Grrrr ..... 




Untuk kakak


Umur 9 tahun dah ada beg tangan haha. Kengkadang tak faham apa la seorang ayah dok mikir dalam kepala dia. Beg tangan orang dewasa pulak tu! Shopping barang takmo amik isteri jadi consultant ... ginilah jadinya hahaha! Sesedap hati je pilih beg tak padan ngan umur anak belum baligh. Haihhh ... geram pulak hati kita! Tapi redho je la ... dah niat beli tuk anak kan ... hurmmm haha speechless aku dibuatnya! ...



Untuk Mira


Kalau dah kakak dapat, maka yang si kecil pasti nak jugak! So, yang corak rimau ni Mira la punya .... heeeee. Adoiii ... suka pulak dia tu dapat beg ni hehe ...




Beg Mickey Mouse ni untuk siapa? Pak Jelan kata saje beli sebab cantik .... haahhhhhhh?? Arrghh .... tensen lagi aku hahaha. Baru aku tau sekarang macam mana rasanya kaum suami selalu merungut bini sekali shopping baju sampai 3-4 helai .... muahahaha! :p

Tapi memang cantik pun beg Mickey Mouse ni, kain jeans dan agak tebal. Cuma kalau beg dia besar sikit mesti syok bawa gi opis kan hehe ....




Ibu pun pening tengok pesen ayah awak ni kak. Time garang memang garang macam singa, tapi bila datang sayang dia ... kita pulak jadi pening hahaha. Citarasa pun pelik-pelik je! Ni kalau masih tak sayang ayah lagi tak tau la .... haihhh.

Lenkali nak shopping ajak la isteri ... boleh jadi 'consultant' cari beg yang macam mana sesuai tuk anak. Dan yang penting padan dengan umur dia bang oiiiii hahaha. Upah tak mahal pun ...  baju cantik 3 pasang pun syukur dah .... hahaha :p


1 comment:

  1. kemainnnnn anak dara dia,hahahahhaa tak lama bleh menantu la hahaha

    ReplyDelete

Apa kata korang?