Monday, July 24, 2017

# Aidilfitri 2017 # Cerita My Pearls

Seronoknya jamuan raya di sekolah!


Assalamualaikum!

Inilah komitmen ibubapa bila tiba bulan Syawal hehe. Raya kan sebulan ...katanya. Maka, mak-mak la kena siapkan juadah apa yang patut untuk anak-anak bawa ke sekolah. 

Untuk tahun ini, anak-anak request aku buatkan simpul kasih untuk potluck diaorang. Memandangkan ibu tak dapat nak buat kuih raya tahun ni, maka ok lah! Kita menyimpul je la hehe.


Simpul kasih ni memang sesuai dibuat sebagai potluck juadah raya. Mudah, kering dan tak perlu banyak bekas! 

Tahun ni kakak dan adik hanya pergi jamuan raya sekolah rendah je. Sekolah agama punya kakak awal-awal dah tarik diri taknak pergi kerana jamuan tu dibuat pada pagi Sabtu. Dia pulak gaduh penat. Dah la 5 hari tu direct bangun pagi, so Sabtu tu dia nak bangun lambat sikit la ceritanya.

Yang Mira pulak nak pergi! Oklah, gosokkan baju raya siap-siap pakai dari rumah, dah bermakeup bergincu. Dah sampai depan pagar sekolah dah ...alih-alih dia tarik tangan takmo masuk! Nak balikk ...nak balikkk! Adehhh ... banyak songeh budak bertuah ni tau! Semalam beria cakap nak pergi beraya, bila dah sampai depan sekolah dia buat hal pulak. Dipendekkan cerita, akhirnya dua-dua tak pergi...yennadei! haha.





kelas kakak




Selain jamuan, ada pertandingan pakaian tercantik jugak! Tengoklah adik-adik kita ...ehh anak-anak kita kat atas ni melaram baju raya masing-masing! Wowwww .... kembang di pinggang uollssss! hehe. 

Kakak dan Mira walaupun tak menang, tapi tetap masuk persembahan. Diaorang kalau bab lagu raya memang champion! haha..


Persembahan dari kelas kakak


Persembahan dari kelas Mira


Haaa begitulah cerita raya deme kat sekolah rendah. Sakan bergambar sakan makan dengan cikgu-cikgu deme. Setahun sekali kan ... nak bagi budak-budak gembira menyambut Syawal ngan kengkawan dan cikgu.

Semua gambar dan video kat atas ni adalah perkongsian dari ibubapa dan cikgu. Thank you cikgu!

2 comments:

  1. haha, comelnye! memang seronok tengok anak2 beraya di sekolah ni, meriah!

    ReplyDelete
  2. Wowwwww masing2 bergaya ke sekolah ek... Kita dulu zaman sekolah comot je pergi beraya hahahah

    ReplyDelete

Apa kata korang?