Tuesday, December 19, 2017

# Cerita My Pearls

Mahirkan anak dengan pengangkutan awam


Assalamualaikum!


Duduk di KL kena gunakan kemudahan dengan sebaiknya. Ada masa kita guna kereta, ada masa kita gunakan pengangkutan awam. Walaupun kereta adalah kenderaan utama kami untuk bergerak kemana-mana, tapi jangan dilupakan pengangkutan sekunder iaitu pengangkutan awam.

Macam kami, pengangkutan awam seperti LRT adalah pilihan kedua selepas kereta jika nak ke satu-satu tempat. Tengok pula pada lokasi yang nak dituju, kalau tempat kami nak tuju tu juga ada LRT, maka kami naik LRT je lah. Walaupun ada teksi, uber dan grab tapi aku lebih selesa memilih LRT untuk bergerak terutama dengan anak-anak.




Kakak dan adik memang teruja kalau dapat naik LRT. Tiap kali nak beli token, diaorang akan berebut nak masukkan duit dalam mesin token tu. Tapi ok la kan, biar kita bagi pendedahan kat diaorang dari awal. Supaya nanti kalau aku dah takda, diaorang boleh berdikari.




3 comments:

  1. Ye betul tu... Lagipun dengan naik pengangkutan awam ni kita dapat mengurangkan kesesakan lalu lintas.. Syabas Hanim! Anda seorang ibu yang hebat!

    ReplyDelete
  2. Nak lagi jimat kena pakai touch n go. Hehe.

    ReplyDelete

Apa kata korang?