Tuesday, February 20, 2018

# BRIM

BRIM 2018 Dah Lulus!


Assalamualaikum!


Dari hari Ahad tu lagi orang ramai duk tertunggu-tunggu ternanti-ternanti ketibaan BRIM yang tersayang kan hahaha! Aritu kita dah dimaklumkan yang BRIM akan mula masuk bermula 18hb Februari, tapi hari tu kan hari Ahad, mana ada transaksi bank maaa!

Semak status BRIM pun masih 'Dalam Proses' lagi, so tak mungkinlah duit akan masuk dulu kalau status tak bertukar pada 'LULUS' kan.

Dan, pagi ni aku semak kembali status BRIM abah, alhamdulillah dah lulus!



Rupanya semalam lagi dia dah 'LULUS' ye, tapi pagi semalam aku cek tak da lagi hehe. Apapun, tunggu je la duit BRIM masuk dalam akaun ye abah 😊

Bagi yang belum semak status BRIM, boleh la layari eBR1M sekarang ye. Sekarang ni paparan dia dah baru sikit, so kalau korang konpius tang mana nak klik untuk cek BRIM korang lulus ke tak, masuk website BRIM tu dan klik  kat MyBR1M seperti dalam gambar dibawah ni.




Masukkan No. Kad pengenalan macam biasa dan jawab soalan sekuriti. Pastu klik 'Semakan Status' dan korang dah boleh tahu lulus ke tak.

6 comments:

  1. kita tak lulus pun....sedih je...tak de rezeki

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe sis, nanti kita cuba lagi sampai berjaya :)

      Delete
  2. alhamdulillah... semuga dapat digunakan utk kebaikan...

    ReplyDelete
  3. aq dah lulus tpi tak masuk 20/02/2018 dah check bank tak adapon duit masuk.haha semua bohong jangn percaya brim ada tahun ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah lulus tu kira dah berjaya halfway dah tu. Cek lagi akaun esok mana tau dah masuk hehe

      Delete

Apa kata korang?