Tuesday, March 27, 2018

# Beauty # Enchanteur

Wangian Losyen ENCHANTEUR, Yang Mana Satu Pilihanku?

Assalamualaikum!


Masalah kulit kering dan kasar bukan sahaja dialami oleh golongan surirumah, tapi ia juga dialami oleh wanita berkerjaya seperti aku. 

Bekerja lapan jam sehari di pejabat yang berhawa dingin boleh menyebabkan kulit tangan dan badan kering dan kasar. 

Bayangkan la kalau sehari aku terlupa pakai losyen, memang ketara rasa kekasaran kulitku ini huhu.



Sebab itu, amat penting untuk ada losyen dalam beg aku. Bila dah sapu losyen, baru rasa yakin nak salam dengan orang. I mean salam dengan suami tercinta dan anak-anak waktu pergi sekolah ye hehe. 

Tertinggal minyak wangi takpe, jangan tertinggal losyen!

Ok dalam banyak-banyak losyen, yang mana satu aku suka? Dah tentu kriteria pilihan aku adalah jenis losyen yang tidak melekitcepat menyerapmelembutkan kulitwangi serta memberi dan  mengekalkan hidrasi pada kulit sepanjang hari sebab aku banyak habiskan masa di pejabat. 


LOSYEN ENCHANTEUR 24H MOIST


So, untuk losyen badan aku memang sukakan wangian losyen Enchanteur 24H Moist. Sekarang ni losyen badan Enchanteur ada 3 variasi baru iaitu CharmingRomantic dan Alluring bagi memastikan kulit sentiasa lembut dan halus dengan kelembapan sehingga 24 jam serta wangian yang tahan sepanjang hari.

Kandungan air mawarekstrak bunga lili putih dan minyak zaiton asli menjadikan kulit kita lebih bermaya dan sihat jika disapu selalu. Lagi satu, rangkaian losyen Enchanteur ni base dia air, so kulit tak rasa melekit atau berminyak.


LOSYEN ENCHANTEUR SATIN SMOOTH & LOSYEN ENCHANTEUR RADIANT WHITE



Untuk losyen Enchanteur Satin Smooth ni, kombinasi Aloe Vera dan Olive Butter memberikan sapuan yang halus dan memastikan kelembapan. Kalau korang nak tahu, haruman Stunning yang terbaru ni dihasilkan daripada 3 bahan iaitu Mawar Turki, Gardenias dan Blackcurrent Buds. Terasa lembut dan nyaman bila sapu di lengan. Baunya pun wangi dan menenangkan.

Dan yang terakhir, losyen Enchanteur Radiant White dengan tiga variasi iaitu CharmingAlluring dan Romantic. Tapi yang aku punya ni Alluring, dirumus khas dengan Vitamin C dan Licorice Extract menjadikan kulit lebih ringan dan lembap sambil dilindungi oleh sinar UV. Harumannya terasa seperti kulit kita dibelai dengan sempurna!

So, dalam banyak-banyak pilihan losyen Enchanteur yang menawan ni yang mana satu agaknya yang menjadi pilihanku? Kesemuanya ada fungsi tersendiri dan mempunyai haruman yang menggoda. Tapi dah tentulah aku pilih rangkaian Losyen Enchanteur 24H Moist, sebab amat praktikal untuk kegunaan di pejabat. Harumannya yang wangi dan tak 'over', cepat menyerap ke dalam kulit dan tahan lembap sepanjang hari.

Kalau korang belum cuba losyen Enchanteur, bolehlah dapatkannya hari ni pada harga RM11.90 (termasuk 6% GST) bagi setiap botol besar 220ml di semua pasaraya utama, pasaraya hyper dan farmasi. 

Sebarang maklumat lanjut tentang ENCHANTEUR, boleh layari www.enchanteur.com.my atau www.facebook.com/EnchanteurMY

1 comment:

  1. akak memang suka dengan wangian Echanteur,tak kiralah lotion atau perfume....memang best

    ReplyDelete

Apa kata korang?