Thursday, April 19, 2018

# Cerita My Pearls # Sekolah Rendah

Sukan Tahunan Sekolah


Assalamualaikum!


Dua program sekolah ni pasti akan dapat sambutan luar biasa dari ibubapa setiap tahun. Pertama, Hari Anugerah Cemerlang. Kedua, Sukan Tahunan Sekolah. Tapi ada satu program yang bilamana cikgu jemput ibubapa datang, mesti sambutannya sangat mendukacitakan ..... iaitu mesyuarat PIBG! 😁

Anyway, sukan sekolah diaorang jatuh pada hari Ahad yang lepas. Memang eksaited terutama Mira yang tak sabar nak lari dalam acara 100m. Acara lain pun dia ada masuk juga seperti lompat tinggi. Ibu macam tak percaya je anak ibu ni boleh melompat tinggi haha. 







Kakak? dia tak masuk mana-mana acara pun tahun ni kecuali ...perbarisan! Bila kita tanya dia apa tema perbarisan rumah sukan tahun ni, dia cakap surprise lah! Amboiii ... nak bersurprise pulak ngan ibu ye. Rupa-rupanya hari tu dia kena pakai baju kebaya sambil pegang sepanduk! 

Muat pulak tu dia pakai baju kebaya cikgu dia hehe. 





Tun Teja


Aku tak pasti la tema rumah Mahsuri dan rumah Tun Fatimah tahun ni, tapi tema rumah Tun Teja sangat menarik perhatian bukan aku je, malah semua hadirin yang datang hari tu. Lain macam seram dia punye tema ... dengan makeup nya dah rupa macam anak-anak hantu semuanya hahaha!







Tahun ni masuk tahun ketiga Mira masuk acara larian dan kali ni dia masuk 100m. Walaupun dapat tempat keempat tapi ibu so proud of you sayang! Semangat tu yang kita nak, sentiasa konsisten dalam acara apa sekali pun.

Tapi Mira tak pulang dengan tangan kosong, dia dapat tempat ketiga dalam lompat tinggi. Boleh tahan anak ibu ni ye hehe. 




As for kakak, ibu so proud of you too my sayang! Walaupun kakak tak masuk apa-apa acara tapi kakak tetap bersemangat bersorak untuk rumah sukan kakak. 

Muka berbelang masing-masing tapi sure we had fun! Ibu pun seronok jadi petugas sukan hari tu walaupun hanya jaga garisan penamat hahaha!

1 comment:

  1. Menarik!
    Sukan skola anak2 Aida x jemput parents. Tak dpt la nak tgk kemeriahannya.

    ReplyDelete

Apa kata korang?