Monday, May 21, 2018

# Bazar Ramadhan # Diari Ramadhan Kenit

Juadah wajib kami bila tiba puasa!


Assalamualaikum! Dah masuk hari kelima kita berpuasa, rasanya masih tak terlambat aku ucapkan selamat berpuasa kepada rakan-rakan muslimin dan muslimat. Dan dah masuk hari kelima jugalah, mata aku masih 'lalok' sebab mengantuk hehe.

Ni pun barulah berkesempatan nak bukak blog sebab dah beberapa minggu ni aku dok sibuk dengan dunia realiti sampai takda masa nak duduk dalam dunia maya sekejap. 

Bila bercerita pasal bulan Ramadan, mesti sangat sinonim dengan satu jenis makanan ni. Dalam banyak-banyak juadah yang dijual di Pasar Ramadan atau yang dimasak sendiri, bubur lambuk adalah makanan yang akan aku hadap setiap kali ketika berbuka. Tak makan nasi takpa, asalkan ada bubur lambuk.


sumber : google


Cik abg tak lain tak bukan kesukaan dia ketika berbuka ialah murtabak! Mujurlah kat bazar ramadan sini ada jual murtabak yang sedap dan berbaloi dengan harganya. Harga murtabak kat sini bermula dari RM3 dan yang paling mahal RM5. Tapi kami jadi regular customer untuk satu pakcik ni yang jual murtabak dengan harga RM3 tapi sedap yakmatttt!


sumber : google


Anak-anak terutama kakak suka sangat ngan samosa. Dia ikut ayahnya la suka sangat samosa tu. Tapi samosa la ni tak macam dulu. Aku pun suka makan samosa dan selalu beli kat bazar ramadan. Dulu RM2 boleh dapat 5 biji, la ni RM3 dapat 3 biji. Takat 3 biji habis kat dia la hehe.


sumber : google


Mira?? Dia brehi ke donut, lemang dan dadih la ni. Posa ka tak posa ka, itulah benda dia nak beli hehe.

1 comment:

  1. Murtabak je dah berjaya makan.. Yang lagi dua tu tak jumpa yang best lagi..

    ReplyDelete

Apa kata korang?