Friday, July 27, 2018

# Anything and Everything # Cerita My Pearls

HFMD dah serang sekolah sebelah!


Assalamualaikum! Gempar dalam group wassap ibubapa sekolah pagi tadi pasal wabak HFMD dah menyerang sekolah Assunta. Ada di kalangan murid-murid yang dah terkena, dan ibubapa telah dipanggil untuk bawa balik anak masing-masing.

Dua hari lepas Mira ada mengadu sakit tekak. Kufikirkan tekak dia kering sebab sekarang ni dia dah jarang bawa botol air ke sekolah. Tapi dia kata dia beli air mineral di sekolah. Setakat tengahari tadi, ayahnya tak dengar pulak dia merungut sakit tekak lagi.

Yang kakak pulak setakat ni takda mengadu masalah apa-apa.




Risau juga, sebab HFMD ni cepat merebak dikalangan bayi dan kanak-kanak terutama yang duduk di taska, tadika dan sekolah rendah. Dah tu dia bukan boleh sembuh dengan ubat. Benda main dengan virus ni kena amik masa untuk sembuh.

Tu yang pagi tadi sebelum masuk sekolah, aku pesan pada dua beradik tu. Basuh tangan sebelum dan selepas tangan, mulut tu pun basuh. Jangan dok pegang benda kotor.





Moga anak-anak kita dihindarkan dari wabak HFMD. Dan jika ada yang diserang dengan HFMD, moga cepat sembuh ya. Pastikan anak-anak kita jaga kebersihan ketika di luar rumah. Pesan selalu kat diaorang. Mencegah lebih baik dari merawat.

Love,

Hanim

1 comment:

  1. aduhai.
    makin merebak la kan.
    aida harap sgt semua ibu bapa amik berat
    anak2 yg kurang sihat, cecepat bwk ke spital.
    anak kita selamat. anak org lain tak terkesan.

    ReplyDelete

Apa kata korang?