Bongkah Ais Di Lautan Artik Mencair

Saturday, December 01, 2012


Pemandangan dari atas; ais mencair di Nanavut, Utara Kanada

Menurut laporan yang dikeluarkan oleh agensi cuaca, World Meteorological Organization (WMO) di bawah PBB, bongkah ais di Lautan Artik yang sebesar saiz Amerika Syarikat sedang mencair dengan mendadak! Menurut Setiausaha Agung WMO, Michel Jarraud memberitahu bahawa peningkatan suhu global sepanjang tahun ini telah menyumbang kepada bongkah air itu mencair dengan cepat sekali.


foto tidak bertarikh menunjukkan bongkah ais mencair
di Laut Artik
Korang risau tak? Akak risau..sampai terbayang2 apakah akan jadi kalu habis bongkah ais tu cair?? Apakah aku akan mati kelemasan? huhu..dunia akhir zaman, banyak yang manusia telah lakukan atas muka bumi ini. Kerakusan manusia dalam merobek setiap inci keindahan alam semulajadi telah menukar ketenangan dengan pemanasan global yang akhirnya menyebabkan bongkah air sebesar AS tu boleh cair dengan cepat!

Hebat manusia ni kan...hebat merosakkan!

You Might Also Like

1 pengomen comel

  1. Jemput join giveaway ni :) + Rebut peluang untuk menang Maxi Dress !! :D
    http://faralalalala.blogspot.com/2012/11/quick-giveaway-by-sukka-izzah-ismail.html

    ReplyDelete

Apa kata korang?

DISCLAIMER - Hanimhashim.com merupakan blog peribadi. Segala pendapat yang diluahkan disini adalah berdasarkan dari pengalaman penulis sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak kecuali jika penulis nyatakan namanya di sini. Sebarang perkongsian atau penyebaran apa-apa maklumat dari blog ini samada melalui PRINT SCREEN atau apa saja cara adalah dilarang sama sekali kecuali dengan keizinan tuan punya blog. Tindakan akan diambil sekiranya hak persendirian ini dicabuli. Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Terima kasih

Facebook - HanimHashimDotCom

Google+ Followers

COPYRIGHT @ 2016 HANIM HASHIM