ruangiklan
ruangiklan

Tuesday, December 11, 2012

RM40,000 Untuk Ubat Maut.

  No comments    
categories: 


KUALA LUMPUR: Seorang warga emas kecewa selepas mendapati ubat tradisional yang dibeli daripada seorang jurujual dengan hara RM40,000 untuk merawat kanser hati dihidap isterinya yang didakwa mampu mengubati penyakit itu ternyata ubat palsu selepas kematian wanita kesayangannya itu di rumah mereka di Sentul, September lalu.

Aduhaiiii..sudah jatuh ditimpa tangga uncle ni. Dah la kene tipu, RM40,000 lesap, kematian isteri pula. Sabar ye Uncle. Pengaruh ubat tradisional memey kuat dan kebanyakan masyarakat kiter masih bergantung harap penggunaan ubat tradisional ini. Tapi, yang menjadi masalahnyer ialah kiter tidak pasti adakah ubat yang dikatakan berkesan itu mampu menjadi penawar kepada penyakit berbahaya seperti kanser.

Dan, natijahnyer apabila ditipu, bukan takat duit yang lesap. Yang tu lesap takper boleh dicari. Tapi, nyawa pula yang menjadi taruhannya. Lambakan ubat 'tradisional' di pasaran memey membimbangkan. Kadang2, akak nak beli madu lebah kat tepi jalan kaki lim @ di pasar2 pun takut. Dia kata tu madu lebah tualang, tapi biler kita terbalikkan botolnyer laju pulak madu tu jatuh (macam air). 

Aperpun, diharap kiter sumer mendapat pengajaran la dari uncle ni. Jangan terlalu percayakan orang yang takda tauliah dalam ubat-ubatan tradisional. Dan, selidik dahulu keberkesanan ubat tersebut sebelum diberi pada pesakit.

Nak baca lebih2?BACA SINI..

0 pengomen comel:

Post a Comment

Apa kata korang?

Note: only a member of this blog may post a comment.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.