ruangiklan
ruangiklan

Wednesday, April 17, 2013

Hakim Denda Diri Sendiri!

  2 comments    
categories: 
Assalamualaikum!~

Very R.A.R.E kan? You'll never see this anywhere except here in Michigan, US. Seorang hakim menyaman dirinya sendiri...how's that? Yup, memang itulah kebenarannya. Biasanya, kita dengar Hakim yang suka dok saman orang kan. But, for a R.A.R.E good quality he has, this man deserves thousands of thumbs up! hehehe.


Judge Raymond Voet
Hakim Raymond Voet mengenakan denda ke atas dirinya sendiri kerana melanggar polisi peraturan mahkamah yang mewajibkan sesiapa pun yang masuk ke kamar mahkamah mestilah telefon bimbit mereka di'mati'kan ketika perbicaraan sedang berlangsung.

Kegagalan berbuat demikian akan menyebabkan sesiapa pun (termasuk Hakim Raymond) dikenakan denda dan telefon bimbit mereka dirampas dan hanya akan dikembalikan setelah denda $25 dibayar. 

Hakim itu berkata dia terlupa untuk mengunci skrin sentuh telefonnya dan menutup fungsi arahan suara ketika perbicaraan sedang berlangsung. 


"Telefon itu berbunyi, 'Say a command', " kata Voet.

"Ketika itu pendakwaraya sedang memberikan hujah penutup..beliau seolah-olah hilang hujah seterusnya dan melihat ke arah saya. Muka saya menjadi kemerahan seperti 'dibakar'," katanya lagi.

Voet 'mematikan' telefon bimbitnya, membenarkan pendakwaraya menghabiskan hujahnya, dan di waktu rehat seterusnya, dia pergi berlalu dan membayar denda $25. 

"Saya sukakan telefon bimbit saya seperti orang lain," katanya. "Tetapi,  ia agak 'mengganggu' bila telefon di'mati'kan."



Ooohhhhh thats the story la hehehe.... good judge. Perhaps he really deserves to be called Your Honor?Don't you think?

sumber

2 comments:

  1. bagus la hakim ni..hehe..tak gila kuasa n tak salah gunakan kuasa

    ReplyDelete
  2. dia giler gajet je nana haha (^_^)

    ReplyDelete

Apa kata korang?

Note: only a member of this blog may post a comment.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.