'Mr. Cake' Beri Kek Letak Jawatan.

Wednesday, April 17, 2013

Assalamualaikum!~

Errkkk...cam konpius je bunyinye kan? Pekerja tipikal macam kita kalau nak letak jawatan biasanya tulis atas kertas kan? But, 'Mr. Cake' atau nama sebenarnya Chris Holmes mempunyai cara unik tersendiri untuk menyatakan hasratnya dengan membuat 'Kek Letak Jawatan' (Resignation Cake instead of Resignation Letter hehe) yang kreatif!

sumber: yahoo

'Mr. Cake' menyatakan hasrat untuk menukar professionnya dari industri fesyen kepada menjadi usahawan kek terkenal kerana merasakan itu langkah terbaik baginya untuk mengembangkan bisnes keknya yang sedang berkembang maju. Well Done!

"...sewaktu memulakan bisnes kek ini, saya berharap untuk meninggalkan mereka dengan suatu memento yang baik untuk dijadikan sebagai ingatan terhadap saya. Saya sudah lama menyimpan idea ini sejak 6 bulan lalu dan merahsiakannya sejak itu.", katanya dalam suatu program temubual di tv.

"Saya rasa (bos saya) merasa terkejut dan terharu, dari semua perletakan jawatan yang diperolehinya, saya fikir ini (kek) merupakan cara yang baik bagi seorang pekerja meninggalkan syarikat dan saya berharap mereka menikmati kek ini dan meraikan perletakan jawatan saya,", katanya lagi. 

Oohhhh so shweeeeeeeet! Kalau Kenit jadi majikan dia, Kenit pun akan rasa terharu dan tak sampai hati nak makan kek tu hahaha. Satu cara yang kreatif dan brilliant betul tak? 




Best wishes and best of luck 'Mr. Cake'! (^_^)

sumber

You Might Also Like

3 pengomen comel

  1. sangat comel cara resignnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. comel kan? tak sampai ati nak makan hehehe.

      Delete
  2. haha,,untung majikan dapat cake free..hehe

    ReplyDelete

Apa kata korang?

DISCLAIMER - Hanimhashim.com merupakan blog peribadi. Segala pendapat yang diluahkan disini adalah berdasarkan dari pengalaman penulis sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak kecuali jika penulis nyatakan namanya di sini. Sebarang perkongsian atau penyebaran apa-apa maklumat dari blog ini samada melalui PRINT SCREEN atau apa saja cara adalah dilarang sama sekali kecuali dengan keizinan tuan punya blog. Tindakan akan diambil sekiranya hak persendirian ini dicabuli. Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Terima kasih

Facebook - HanimHashimDotCom

Google+ Followers

COPYRIGHT @ 2016 HANIM HASHIM