Monday, April 22, 2013

# Kenit Review

Nasi Lemak Mat Ganja.

Assalamualaikum!~

Tak tahu nak pegi mana di pagi hujung minggu lepas. Pagi2 lagi kami dah terjah satu kedai makan kat Subang. Kedai ni memang ramai pengunjung terutama di hujung minggu. Restoran Selera Permai terletak di Kampung Melayu Subang. Tempat dia agak terpencil skit. Dan restoran ini rapat2 ngan kedai lain. Kalau tak cam betul2 memang tak jumpa ar.

Ada yang gelar restoran ni Nasi Lemak Tek (jgn tanya tek tu apa), tapi apa yang mencuit hati Kenit ialah ada kawan Pak Jelan yang menggelarnya Nasi lemak Mat Ganja hehe. Mungkin nasi lemaknya sedap berlemak sangat, bila dah makan rasa cam lalok nak tido haha. Tapi, yang pasti nasi lemak sini memang terkenal la di kalangan penduduk tempatan.




Bihun goreng - pilihan Kenit di pagi hari. Hajat dihati nak makan nasi lemak. Ternampak
pulak sorang pelanggan tu makan bihun goreng ni, terus tukar fikiran!


Nasi Lemak telur - Kenit tak tau pesen selera anak2 Kenit ni. Yang pedas tak mo,
yang ada sayur tak mo, yang ni jugak dipilihnye. Habis pulak tu...!hehe
           

Nasi Lemak - pilihan Pak Jelan. Selera nasi memanjang hehehe.


Sambal paru - perghhh! yang ni kalu pekena ngan nasi lomak memang sodap! Kenit
 makan ngan bihun goreng...terbaekkkkk!


Roti canai - kakak memang selera mamak style haha. Semalam roti canai...arini roti canai....
       

Begedil - Sodap!



Horlick Ais

Milo suam




Ramai orang dah waktu ni padahal baru kul 9 pagi. Adehhhh, kakak tunjuk ketiak
plak. Mujur tak nampak penuh hahaha.

9 comments:

  1. oo mmg sedap ea kat cni.. ok boleh try :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. in shaa Allah sedap menyelerakan (^_^)

      Delete
  2. Terbuka selera hari ni walau pun dah breakfast bila tengok gambar nasi lemak dan sambal paru tu. Tq dgn info ni, ada kelapangan teringin gak nk ke restoran tu. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ur welcome. Sambal paru tu yang 'mahal' tu hehehe. Lama dah tak pekena paru ni, semalam makan memang licin! (^_^)

      Delete
  3. terliur aku tgk...dahla pgi2x ni ngah lapaaaar....

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan ditahan2 lapar tu..baik gi makan cepat hehe (^_^)

      Delete
  4. wah..tengok sambal dia..merah menyala mesti pedas..hehe..lapar2

    ReplyDelete

Apa kata korang?