Breaking

Friday, April 04, 2014

Income Pertama Dari Nuffnang


Assalamualaikum!

Hampir 2 tahun aku mengumpulnya, barulah sekarang aku dapat merasa pendapatan hasil dari berblogging. Walaupun lama aku nunggu, baru leh capai 3 angka, tapi aku tetap bersyukur dengan rezeki yang datang. Semangat ni! semangat ni! ekekeke.




Emel pengesahan dah dapat pagi tadi, tunggu je la cek tu sampai ke petisurat rumahku hehe. Kalau dikenang kembali perjalananku bersama Nuffie, memang penuh ranjau onak dan duri ececececeh! Ada masa aku buat hal, ada masa Nuffie buat hal hahaha. Tapi, hubungan kami masih utuh sehingga kini! 

Biasala, adat bergaduh pastu berbaik semula kan kan kan! Memula aku merajuk, pastu Nuffie pulak merajuk. Bila dah merajuk tu, barulah satu satu CPUV masuk kat blog ni, pandai pulak si Nuffie tu memujuk! haha. Gitu leeeeee....

Syukur alhamdulillah, atas sokongan Pak Jelan dan anak-anak yang banyak bersabar dengan komtimen aku terhadap blog ni. Ececececeh! hehe. Syukur alhamdulillah juga pada korang yang tak jemu2 menerjah dan kirimkan komen serta klik kat iklan2 di blog aku ni.




Dari korangla aku belajar teknik bagaimana nak pikat Nuffnang. Memula tu aku pun konfius, nak tanya apa kat Nuffie? kena update survey ke dan sebagainya. Tanpa tunjuk ajar korang, tentu aku pun tak berapa nak faham sampai sekarang hehe.

Kini, aku lebih yakin untuk bermonolog dalam blog sendiri. Bukan hanya sebab boleh dapat income pasif je, tapi aku yakin komuniti blogger ni boleh pergi lebih jauh dan menyumbangkan sesuatu yang baik untuk diri sendiri dan untuk masyarakat, boleh gitu? (^_^)

#pray4MH370

24 comments:

  1. tahniahhh kak.. kita baru bape bulan bersama nuff n baru nak majuk sbb teringin nak CPUV tp blm rezki.. hehehe

    ReplyDelete
  2. Tahniah..
    Eira amount masih tak cukup2 lg..
    Harap2 satu hari nanti, dapat gak ar terima cek dari en Nuffnang..

    ReplyDelete
  3. Wah tahniah kenit.. Semoga bertambah rezeki kenit lagi lepas nie.. *meh farah top up balik bagi cepat2 penuh k..=D

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah kira ok la tu kak dpt juga merasa..apesal muka lya tak ada :D..lya menabung cne colgate

    ReplyDelete
  5. Wah wahhhh congrats kenit..! Kita pon menghitung hari menunggu nak cash out ni :)

    ReplyDelete
  6. camne nak dapatkan income drpd nuffanang?

    ReplyDelete
  7. Tahniah. Seronoknya dah dapat cash out mr.nuff.

    ReplyDelete
  8. tahniah..teruskan berblog

    ReplyDelete
  9. yea...boleh bawak anak2 makan cendol..hehehe...tahniah ye..lepas nie makin banyak ler tu.

    ReplyDelete
  10. tahniah..rezeki di awal bulan April..cik nuffy tu majuk ngan SB..hihii

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah, rezeki...

    1st time dapat tahun 2008, last time dapat tahun.... 2011 kot..

    ReplyDelete
  12. tahniah...kita makan tahun 3 angka pun susah nak dapat...tulah akibat org malas mcm kita kan...

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum...

    Tahniah di atas kesabaran dapat cash cek dari program Nuffnang... Saya sudah lebih kurang 5 kali dapat cek dari Nuffnang. Mula-mula dahulu sukar juga nak percaya program yang dianjurkan di internet ni.. lebih-lebih lagi bila kena letak nombor kad pengenalan dan nombor akaun bank. Dari dulu sampai sekarang masih ada lagi penipuan tentang perkara sebegini.

    Lebih lebih kurang setahun pemerhatian dan ramai yang berpuas hati tentang Nuffnang, akhirnya saya join Nuffnang ni dan berjaya dapatkan status "Glitterati" atau ada juga yang panggil "Geli-geli".

    Mula-mula buat blog dahulu, saya tak fikir langsung pasal jumlah trafik ke blog sebab saya betul-betul jadikan blog sebagai diari. Tapi semenjak dah join Nuffnang dalam tahun 2006, saya mula kaji dan belajar cara-cara nak dapatkan jumlah trafik yang sebanyak yang boleh ke blog. Awal tahun ni trafik ke blog saya jatuh agak drastik sebab saya menukarkan nama pada blog saya. Jadi untuk dapatkan sejumlah trafik yang banyak seperti dahulu memerlukan usaha yang berterusan dan memakan masa yang agak lama untuk "usaha itu menjadi matang dan benihnya bercambah".

    Dan saya ingin kongsikan di sini bahawa dalam pada kita mengejar aliran trafik yang banyak sebanyak-banyaknya, pastikan kita menulis blog dalam etika yang halal serta menjaga kualiti tiap artikel yang diterbitkan. Biar kita menggunakan cara yang kreatif tetapi jangan cara menipu. Pendapatan melalui blog pun termaktub dalam hukum halal dan haram. Kita harus sedar sempadannya...

    *************************************************************

    Jana RM800-RM1,000 Secara Part Time Dari Rumah dengan Ashadee

    ReplyDelete
  14. murah rezeki.....boleh la share2...hohoho

    ReplyDelete
  15. tahniahh.. bestnya rezeki. :)

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah tahniah kenit... semoga terus sukses ye... aamiin..
    3x LKM.. :D

    ReplyDelete
  17. Assalammualaikum...kenit,

    Moga terus sukses berblog k... alhamdulilah 3 angka tu...

    mselim3

    pls: tahniah....

    ReplyDelete
  18. Tahniah kenit...berkat kesabaran akhirnya dpt hasil...

    ReplyDelete
  19. tahniah rezeki..berkat kesabaran

    ReplyDelete
  20. Alhamdulillah... Rezeki anak2..

    ReplyDelete

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.