Money Is Art - Bahagian 2

Wednesday, April 16, 2014


Assalamualaikum!~

Dalam dunia seni, tiada yang mustahil untuk dilakukan. Untuk anda yang memahami kehalusan seni melalui cebisan helaian wang kertas, mungkin 'pengorbanan' kecil ini tidak menjadi masalah buat anda. 

Cuma,mujurlah bukan semua orang berseni ni suka menggunakan wang kertas sebenar dalam menghasilkan seni kolaj mereka kan hehe.







Hasil seni yang mengagumkan ini digelar "TaxCut" dihasilkan sepenuhnya menggunakan wang kertas! Chad Person merupakan artis dari California yang menghasilkan seni kolaj ini daripada beratus-ratus cebisan wang kertas dollar Amerika yang dipotong halus.

Sebelum ini, Mark Wagner turut menghasilkan seni kolaj dari helaian duit kertas yang dipotong kecil.











Super cool huh? Lengkap dengan segala details....! Nampak cam real je beruang atas ni hehe. Jika ini adalah interpretasi seni yang cuba ditonjolkan oleh artis tersebut untuk menunjukkan ketinggian nilai sesuatu seni itu, maka he's done it!

p/s: Nangis tengok duit kertas tu kena potong sana sini hehe.

sumber : SINI


#pray4MH370


You Might Also Like

8 pengomen comel

  1. itu yang membuatkan harganya mahal tu...sebab pakai duit kannn???

    ReplyDelete
  2. Menarik.. saya nak try buatlah satu mural kat dinding rumah guna duit 50 dipotong kecil2.. berapa bnyk rm 50 eh nak pakai agaknya huhu.. Nice sharing kenit.. :D :D

    ReplyDelete
  3. kalau zumal memang tak rela la nak potong2 not tu :)

    ReplyDelete
  4. Simpan menabung pun bagus jugak..

    ReplyDelete
  5. Cerita terkini dan isu sesnsasi bola sepak Malaysia
    http://cantikpermainan.blogspot.com/

    ReplyDelete

Apa kata korang?

DISCLAIMER - Hanimhashim.com merupakan blog peribadi. Segala pendapat yang diluahkan disini adalah berdasarkan dari pengalaman penulis sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak kecuali jika penulis nyatakan namanya di sini. Sebarang perkongsian atau penyebaran apa-apa maklumat dari blog ini samada melalui PRINT SCREEN atau apa saja cara adalah dilarang sama sekali kecuali dengan keizinan tuan punya blog. Tindakan akan diambil sekiranya hak persendirian ini dicabuli. Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Terima kasih

Facebook - HanimHashimDotCom

Google+ Followers

COPYRIGHT @ 2016 HANIM HASHIM