Friday, August 01, 2014

# Bila Balik Kampung # Ceritera Aidilfitri 2014

Tetamu Tak Diundang Datang Beraya!


Assalamualaikum!




Tengah sedap aku ngan abah dok berlonggok kat pangkin sambil menikmati angin pagi dan borak-borak tetiba mak terjerit-jerit "anim! panggil abah kau...ular ni!" dari dalam reban ayam.




Aku ingatkan mak jerit sebab ada biawak nak masuk reban. Maklumla, ayam-ayam mak aku kan gebu gebas, biawak tengok pun 'tergoda' uolss hehehe :p

Terus dicapainya penyodok tanah dan ular tu akhirnya tewas di tangan abah huhu.




Penyek kepala ular tu abah kejekan dengan penyodok tanah. Tu pun, ekor dia dok melingkau-lingkau lagi atas tanah. Boleh tahan panjang ular ni. Mak kata ni ular sampah. Pak Jelan pulak cakap ni ular kapak huhu. 

Berani ko masuk umah Hj. Hashim ye ular!




Bergaya pak aku berjalan sambil pegang bangkai ular yang nak dibuang ke dalam semak kat depan tu hehe. Terima kasih heroku hehe :D

Bye ular ... kedatanganmu tak diundang. Lenkali, pikir 10 kali sebelum ko masuk umah Hj. Hashim. Dah masuk belum tentu boleh kuar huhu.


13 comments:

  1. adeh..ngerinya..nasib baik la perasan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kak, mujur perasan. Tapi, ular ni dah mati takla ngeri sangat tengoknya hehe :D

      Delete
  2. tengok kulit pun dah geli.. berani pak hashim pegang gitu aje.. :)

    salam aidilfitri maaf zahir dan batin anim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam aidilfitri maaf zahir batin sis :)

      Delete
  3. Pergh.. Ngeri betul tengok ular ni. Nasib takda apa2.

    ReplyDelete
  4. Adehh.. saya ngeri dgn ular... Alhamdulillah.. nasib baik sedar kedatangan tetamu tak diundang tu.. syukur segalanya selamat. Salam Aidilfitri buat Anim sekeluarga... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Aidilfitri abg khir dan family. Hanim pun ngeri jugak, tapi seronok plak tengok dekat2 tu haha :D

      Delete
  5. peeeegh bapak otai kental.. pegang gitu saja.. memang terbaik..
    nauzubillah smoga dilindungi sentiasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hishh abah chek pegang alas ngan daun pisang tu sis hehe. Kalau saje pegang 'bogel' gitu dia pun geli gak tu hahaha :D

      Delete

Apa kata korang?