Monday, September 22, 2014

# Cerita Kat Opis # Kursus

[Kelas Menjahit] Jahit Butang Baju



Assalamualaikum!

Setelah berminggu-minggu lamanya ditunda kerana perayaan dan keraian, maka minggu lepas baru kami berkesempatan memulakan kembali kelas menjahit yang dirindui hehehe. Rinduuu la sangattt! banyak dah lupa ni weh! hehe.



Yeaaaa! dah ada mesin jahit hehe. Actually, ini pinjaman sementara dari KP yang pemurah huhu. Mekasih KP kerana sudi pinjamkan mesin jahit hehe. Baru best nak menjahit kan huhu.





Anak-anak murid teruja tengok mesin jahit hehe. Masing-masing tak sabar nak tunjuk skill menjahit! ^^




Disebabkan mesin jahit ada satu je, maka kami gilir-gilir menjahit. Nak habis menjahit sehelai baju amik masa jugak, memandangkan masing-masing tak biasa guna mesin canggih begini hehe.



Sementara sorang menjahit, kami yang lain pun menjahit jugak. Hari tu Kak Gee ajar cara jahit butang baju ringkas dan senang! Senang pada kak Gee la ... hehehe.




Setelah sejam lebih berhempas pulas, akhirnya siap jugak! hehe. Sejam lebih je ngadap benda ni huhu. Nampak sangat kekok lagi jari aku ni T__T


13 comments:

  1. yeay..lepas nie dah boleh buat baju sendiri..

    ReplyDelete
  2. Dulu saya pun tingin belajar menjahit tp sekarang macam xda masa pula..anyway tahniah dpt pinjaman mesin jahit :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa tu memang masalah besar kan sis, tapi mujur ada yang sudi mengajar di opis ni jadi alhamdulillah senang sikit :).

      Delete
  3. Pasni boleh la nak tempah baju kurung.

    ReplyDelete
  4. mama suka menjahit... hilang stress.... tapi tahu jahit baju kurung je, lain tak tahu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh sangat la tu mama, Hanim pun dapat belajar jahit baju kurung pun sangat-sangat bersyukur dah. Lepas nak jahit baju kurung anak nanti :)

      Delete
  5. wah lepas ni boleh tempah dengan anim dah ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha jangan dulu plisss ... nanti baju kurung jadi baju kelawar! ekekeke :p

      Delete
  6. Assalamualaikum hanim....dpt jahit seluar/baju koyak pun jadiklah yerr..slmt berkenalan...saya pun tak da lagi mesin jahit kat rumah....kalau nak jahit guna tangan jer laaa...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam sis, salam perkenalan juga :).

      ye la sis, seronok dapat jahit ni tambah kalau kita sendiri jahit baju anak-anak kan. Jahit tangan best, tapi tangan nak kena 'berseni' kalau tak bengkang-bengkok benang tu jadinya hehe :D

      Delete
  7. Suatu ketika dulu penah berangan nak belajar, tapi hnya tggal cita2. Hikhik. Salam perkenalan yea sis

    www.ourlovebonding.com

    ReplyDelete

Apa kata korang?