Monday, September 08, 2014

# Cerita My Pearls # Parenting & Tips

Mira Nak Dapat Adik Baru?


Assalamualaikum!




Aku tak tahu la samada ini memang perangai dia semulajadi, atau saje buat-buat untuk tarik perhatian aku dan ayahnya. Kuat sentap budak ni! Sikit-sikit merajuk ... sikit-sikit tak puas hati! Tak padan dengan umur yang baru 5 tahun dah pandai nak sentap ...! hehe.

Bukan aku je yang kena 'marah' ngan dia, kakak dia pun jadi 'mangsa' amarah si budak kecil ni. Kalau datang angin baik dia .. memang dia layan kita baekkkkkkk punye! Tapi, bila ko sakitkan hati dia .... haaaa siap ko ... memang kena 'laser'!


Lagi satu, boleh tahan jugak mulut si kecil ni kalau membebel tau. Bercakap macam orang tua-tua! Perghh kalau dia dah start bercakap tu .. habis semua orang dia kondem! haha. Tengok aku je la hari tu .. baru nak try pakai baju bundle dan posing depan cermin ... dia dah me'laser' kat aku ...! 

Terus 'jatuh' merudum keyakinan aku untuk berseksi di dalam umah muahahaha :p. 




Pastu, 'modal' penyelamat dia yang paling besar dari dulu sampai sekarang ialah air mata. Perghh! budak kecil ni pandai betul dia mengalirkan air mata ... sikit-sikit nangis ...sikit-sikit nangis! Kalau kakak dia sakat sikit, dia tak suka ... mulala dia melalak satu umah! Pastu bajet gi kat aku minta dipujuk, padahal kakak dia jentik pun belum lagi ...!

Kadang-kadang aku kesian kat kakak ... disebabkan adik menangis, dia jadi mangsa. Sebab tu, tiap kali salah sorang menangis, aku kena siasat dulu sapa punya angkara! hehe. 

Ada kawan aku cakap, kalau anak-anak buat perangai maknanya nak ada adik baru ... errkk! Yeeeee keeeeeeee??

Pak Jelan .... what say you? haha ^^

10 comments:

  1. hehe..pndi dia buat drama airmata

    ReplyDelete
  2. hehehe..anak bongsu la katakan...nak lebih perhatian..tapi betul cakap orang2 tu...aik....betul ke...hehehe...cepat2 buat pengesahan..haha

    ReplyDelete
  3. Sapa taw kan ada rezeki baby lagi hhee

    ReplyDelete
  4. kalau jd kakak penyayang sikit..
    boleh dah tu.. dh 5 tahunhun..nak tunggu apa lagi..

    ReplyDelete
  5. laju iolss tekan entri ni tau... errrr...cam sesuatu jer ni... dah ada ker??? muahahaha...siap uolsss iolss what's app sekarang jugak!!!

    ReplyDelete
  6. Haaa...igt betul2 dh ada adik baru tadi

    ReplyDelete
  7. hehehhe.
    shark menanti jawapan dari Pak Jelan :)

    ReplyDelete
  8. eh....mana tau masin plak mulut mama dia letak tajuk cenggitu kan...

    ReplyDelete
  9. Hehe... Apa salahnya kan.. Kakak dh besar dh tu.. Hehe

    ReplyDelete

Apa kata korang?