Saturday, November 22, 2014

# Cerita My Pearls # Story Kenit

Kecemasan


Assalamualaikum!



Demam panas dah tiga hari. Kejap baik kejap panas. Petang semalam masuk dalam kete kakak nangis²...sakit perut. Pegang dahi ... demam!

Gi klinik kesihatan ... check dan amik ubat. Doktor cakap kalau panas jugak esoknya (hari ni) bawa gi hospital amik darah.


Pagi ni badan kakak panas lagi. Dah la ada latihan menari tuk konsert tadika adik ... terpaksa ibu tinggal kan adik ngan Cikgu kejap dan bawa kakak ke hospital.

Sampai kat HKL .. musing cari parking.  Tiga kali musing ... aahh mengarut!!! Pak Jelan bawa ke HAT. 


Apa tu HAT? Hospital Angkatan Tentera Tengku Mizan kat Wangsa Maju. Check check suhu 39.3!! Doktor cakap kakak kena tonsil.

Esok kalau panas jugak badan tu gi smula amik darah. Pendekkan citer ubat masuk pungkoq .... ! 

Nak cari nasi ayam tuk kakak dan gi kat adik balik. Ya Allah permudahkanlah kesulitan kami dan sembuhkanlah anakku ini... Aaminn.



12 comments:

  1. Hope segera sembuh..cuba try air 100 plus campur dgn air kosong kalau demam...

    ReplyDelete
  2. alahai kakakkkk semoga lekas sembuh ye auntie doakan...

    ReplyDelete
  3. Semoga cepat sembuh dan dipermudahkan segala urusan....Amin..

    ReplyDelete
  4. Moga adik wani cpt sembuh ya, wani msti kuat

    ReplyDelete
  5. Alahai kesiannya kakak...makan ubat ikut waktu ye...semoga cepat sihat...

    ReplyDelete
  6. Sabar yr.. dugaan dari Allah swt.. semoga anak2 cepat sembuh.. jemput blogwalking.

    ReplyDelete
  7. kesian kakak..sabar hadapi ujian ye..

    ReplyDelete
  8. Mmg HAT la mudah kak.. Tak pernah lagi ke HKL ... Sbb tahu dh ssh parking dan ramai org... Belikan air kelapa dan bg minum air barli..

    ReplyDelete
  9. Semoga kakak cepat sembuh..sabar yer anim..

    ReplyDelete
  10. ciannya kakak...musim hujan pastu panas

    ReplyDelete

Apa kata korang?