Monday, November 10, 2014

# Cerita My Pearls # Story Kenit

Nak Jadi Chef Ke?


Assalamualaikum!




Ginila pesen anak dara aku bila 'buat kerja dapur'. Dapat tudung periuk, bekas ngan alas motong memang dia tak pandang benda lain lagi dah. Kakak dia pun dia tak heran .... sampai orang tu terpaksa layan game sengsorang hehehe.

Bukan takda barang mainan masak-masak sendiri, tapi katanya tak real la main yang plastik punye. Nak yang betul-betul punye baru best! 

Errk ....!

Harapan ibu dah besar sok kakak dan adik rajin-rajin masuk dapur. Tinggi mana pun korang belajar, ilmu asas (masak) ni kena ada dalam dada korang. Belajar masak sementara usia masih muda, jangan dah nak kawen baru terhegeh-hegeh tepon ibu tanya resepi lauk. Ibu ketok sengsorang nanti ...!

Eh.. bunyi cam aku je dulu-dulu?? hahaha :p


3 comments:

  1. InsyaAllah..bakal chef terkenal ni..:)

    ReplyDelete
  2. hahah..baguslaaa...kecik dh pandaii

    ReplyDelete
  3. Anak2 perempuan mmg cenggini..elok ajar dr kecik kan ..

    ReplyDelete

Apa kata korang?