Thursday, May 14, 2015

# Cerita My Pearls

Dari Anakanda Untuk Ibu


Assalamualaikum!


Hari ni last kakak exam. Paper Pendidikan Seni start lepas waktu rehat kang. Pastu boleh la berehat kejap sebelum sambung exam untuk sekolah agama minggu depannya. Itupun Sabtu ni ada program kat sekolah dari pagi sampai petang. Memang nampak keletihannya ... tapi memang begitulah rutin hidup seorang pelajar kan.

Ahad lepas takda gi mana-mana. Ibu terbongkang di depan tv ... kepenatan. Baru lepas masak siput sedut masak cili api hehehe. Maka, reward untuk diri sendiri adalah tidur terbongkang tanpa gangguan .... muehehehe :p




Dan, hari tu kakak buatkan sesuatu untuk ibu. Kakak dan adik berpakat dalam bilik kecik buat apa ntah ...! Made of kotak kasut yang dipotong-potong kecik pastu lekat dengan gambar ibu dan kakak adik. Tapi, tak sampai 1 jam .. adik dah bawa main 'hadiah' ibu tu huhu.

Sambut hari ibu? Ya dan tidak ...! Tak bagitau pun diaorang hari tu hari ibu. Itupun kakak tahu sebab ternampak iklan kat tv hehe. Ibu tak kisah ... sebab hari-hari pun ibu masih dapat hadiah dari kakak dan adik. So, ibu anggap setiap hari adalah hari ibu! ^^

Hadiah berbalut di atas ni? Kakak beli pada hari Isninnya .... kat bookshop! hehe. Siap berbalut bagai ... amboiii pandai anak dara ibu ni amik hati ibu ye :). Nak tahu apa ada dalam? 




Haaaa ...marker pen! Tak pasti lagi bila ibu boleh guna marker pen ni. Nak kena beli whiteboard la pulak hehehe. Kakak macam nak ibu tukar profesyen jadi cikgu je ...? hehe. Yang pasti, ibu kena sorokkan dari adik ... ni kalau dapat kat tangan dia ... konfem ibu tak merasala nak guna marker pen ni hehe.




Hari Selasanya, kakak buat kad ucapan .... atau lebih tepatnya kertas ucapan :)




Bersungguh betul dia .... membuatkan ibu kadang-kadang rasa bersalah dengan kakak .... hurmm...

Moga kasih sayang antara kita anak beranak kekal subur hingga ke syurga ye sayang .... insyaAllah

Love kakak dan adik dunia akhirat <3

5 comments:

  1. amboi..apa ibu dia nak buat ek dengan marker tu..hehehe.

    ReplyDelete
  2. Maknanya dia nk suruh ibu ajardia tu... Hhe

    ReplyDelete
  3. sweetnya kakak.. moga kakak jadi anak yg solehah... amin

    ReplyDelete

Apa kata korang?