ruangiklan
ruangiklan

Saturday, June 06, 2015

Ayah Senang Kena Pau Dengan Anak-anak?

  8 comments    
categories: 

Assalamualaikum!




Wajah ceria kanak-kanak riang bila dapat yang diidamkan. Seharian duduk dengan ayah dari pagi hingga ke petang, sebelum balik pasti akan dibawa balik sesuatu sebagai 'buah tangan' atau hadiah huhu. Bahagia duduk dengan ayah kan ... cer duduk ngan ibu .... agak-agak dapat tak jam Frozen tu? hahaha :p


Bukan sekali ni je, dah banyak kali diperhatikan ... memang senang si ayah menurut kemahuan si anak. Tambah kalau dibawa masuk ke dalam kedai yang penuh dengan barang mainan dan aksesori wanita .... perghhh! 




Benda yang dibeli? mesti benda yang sama ... dulu tu jam tangan, aritu jam tangan ... kali ni pun jam tangan! haha. Cuma rekabentuk dan warna je lain-lain. Tambah kalau Frozen ... perghhh dompet, baju, selipar ... dan sekarang jam tangan.

Kalau ngan ibu .... awak pakaila jam tangan tu sampai darjah 3 tiga! Selagi tak rosak, jangan pandang yang lain hahaha .... 





Ada juga aku bertanyakan tentang hal ni di FB, benarkah kaum ayah senang benor turutkan kemahuan anak-anak? Sesenang je kena pau ngan anak .... selalu pulak tu! Dan, jawapannya memang dah aku jangka .... sebab sayangkan anak huhu.

Ya ... sebagai anak perempuan dan bongsu dalam keluarga, aku mengalami benda yang sama dulu. Kalau pergi mana-mana mesti abah akan dahulukan anak dia yang kecik ni. KFC? jom KFC! tiap kali keluar .... akan pulang dengan perut kenyang berisi ayam KFC hehe.

Ishh ... takdela aku nak minta macam kakak dan adik minta sekarang ni. Tak reti aku minta anak patung Barbie atau jam tangan atau beg tangan ni. Mainan aku dulu pun tak banyak, sebab banyak amik abg dan akak aku punye hehe.  





Rupanya jam tangan 2 in 1. Boleh tekan kat tepi pastu cakera gambar olaf tu boleh melompat keluar! Lorrr ... ibu pun tak tahu jam tangan boleh main macam tu hahaha ... ! Nak kasi anak-anak happy sekali sekala ... time cuti-cuti sekolah ni, boleh la :)


8 comments:

  1. ayah kan comel dan penyayang. hehehehe

    ReplyDelete
  2. Hehee.. saya selalu juga kene tegur dgn wife sbb belikan anak2 mainan ke apa2 ke tanpa berfikir dulu huhu.. :D :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha .... kena jugak ye. Takpe, kalau tegur pun dok membeli jugak kan hehe :D

      Delete
  3. betul kak....husben kita pun kalau membeli kita pulak naik geram...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha barangkali ayah ayah memang begini sifatnya :D

      Delete

Apa kata korang?

Note: only a member of this blog may post a comment.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.